سیل در سیستان و بلوچستان؛ آذوقه شش هزار نفر تمام شده است

سیل راه‌های ارتباطی ۵۰۰ روستا، شهر و شهرستان را مسدود کرده است

 خبرگزاری تسنیم نوشته است که شرایط شش هزار نفر در ۲۳ روستای بالادست رودخانه کاجو، بسیار بحرانی‌ست و احتیاج به رسیدگی فوری دارند - عکس از خبرگزاری میزان

امروز چهارشنبه، ۱۵ مردادماه، خبرگزاری‌های ایرانی از وضعیت بسیار بد مناطقی در استان سیستان و بلوچستان ایران نوشتند که در اثر جاری شدن سیل بحران‌های بسیاری برای ساکنین این مناطق به وجود آمده است.

خبرگزاری تسنیم نوشته است که در اثر سیل راه عبور و مرور ۱۵هزار نفر در شهرستان قصرقند در مرکز بلوچستان مسدود شده است». به نوشته خبرگزاری تسنیم  ۶هزار نفر از این افراد در شرایط بحرانی به سر می‌برند به طوری که «یک هفته و برخی یک ماه است آذوقه‌شان تمام شده است».

بنا به این گزارش شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز، راسک و  قصرقند تحت تاثیر بارش‌های موسمی که از سمت اقیانوس هند می‌اید قرار گرفته‌اند و به‌خاطر کوهستانی بودن قصرقند، این شهرستانِ مرکز بلوچستان پربارش‌ترین باران‌های موسوم به «مونسون‌» را تجربه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تسنیم نوشته است که شرایط شش هزار نفر در ۲۳ روستای بالادست رودخانه کاجو، بسیار بحرانی‌ست و احتیاج به رسیدگی فوری دارند. 

عباسعلی ارجمندی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هم درباره خسارات وارد آمده در اثر سیل و مشکلات حاصله از بسته شدن جاده‌ها در این منطقه گفته است «امداد رسانی در سه شهرستان استان به پایان رسیده اما در شهرستان قصرقند با توجه به شدت خسارات وارده همچنان ادامه دارد».

امروز هم‌چنین محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی استان سیستان و بلوچستان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر به وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «در پی عدم توجه به استان سیستان و بلوچستان، راه های ارتباطی ۵۰۰ روستا، شهر و شهرستان در پی وقوع سیل به هیچ راه ارتباطی دسترسی ندارند و بسیاری از آنها به زیر آب رفته‌اند، ضمن اینکه امکانات محلی پاسخگوی نیازهای آنها نیست، بنابراین از دولت درخواست می کنم این موضوع را به طور جدی پیگیری کرده و خسارات ناشی از سیل را جبران کند».

رودخانه کاجو امسال تاکنون ۲۸ بار طغیان کرده است. آماری که پیش از این به ندرت در طول یک سال اتفاق می‌افتاد.  

بیشتر از