بریتانیایی‌ها ۴۰ درصد زمان بیداری خود را مقابل صفحه نمایش سپری می‌کنند

عادت‌ تماشای آنلاین نیز افزایش چشمگیری داشته است

PIXABAY

به گفته شرکت آفکام (Ofcom)، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌‌ای بریتانیا، ساعات تماشای تلویزیون و رسانه‌ها (پخش آنلاین) در دوران قرنطینه افزایش یافته است.

مطالعه سالیانه این شرکت درباره عادت‌های استفاده از رسانه در بریتانیا نشان می‌دهد که مدت زمان کلی تماشای صفحه نمایش نسبت به سال گذشته یک‌سوم (۳۱ درصد) افزایش پیدا کرده است.

اکنون بزرگسالان به طور متوسط ۴۰ درصد از ساعات بیداری خود را در مقابل صفحه نمایش می‌گذرانند. در ماه آوریل زمان صرف شده برای خدمات اشتراکی نمایش آنلاین هم دوبرابر شد.

در اوج قرنطینه (زمانی که مقررات در خانه ماندن به شدت اعمال می‌شد) بزرگسالان به طور میانگین ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه را در مقابل صفحه نمایش سپری کردند.

عادت‌ تماشای آنلاین نیز افزایش چشمگیری داشته است. مردم هر روز یک ساعت و۱۱ دقیقه را صرف تماشای برنامه‌ها در شبکه‌های آنلاینی مانند نت‌فلیکس، پرایم ویدیو آمازون و دیزنی‌پلاس کردند که تقریبا دو برابر زمان صرف شده قبل از همه‌گیری بود.

۱۲ میلیون مشتری جدید برای خدمات آنلاین ثبت‌نام کردند که قبلا از آن استفاده نمی‌کردند. یک چهارم این مشتریان (سه میلیون نفر) قبلا هرگز چنین خدماتی را دنبال نکرده بودند.

بینندگان مسن‌تر هم که معمولا بیشتر برنامه‌های پخش تلویزیونی را تماشا می‌کردند، از این شبکه‌های پخش آنلاین بیشتر استفاده کرده‌اند. یک سوم افراد ۵۵ تا  ۶۴ ساله و همچنین ۱۵ درصد افراد بالای ۶۴ سال از این خدمات مشترک در هفته‌های اولیه قرنطینه استفاده کردند.

در کل استفاده از خدمات رسانه‌ای آنلاین نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته است. این آمار همچنین افرادی را شامل می‌شود که محتوای بیشتری را از شبکه‌هایی نظیر یوتیوب و یا تارنماهای بازی تماشا کرده‌اند.

جای تعجب نیست که اکثر مشتریان جدید در نت‌فلیکس یا پرایم ویدیو آمازون ثبت‌نام کرده‌اند. اگرچه دیزنی‌پلاس به عنوان سومین شبکه آنلاین که هزینه دریافت می‌کند، از نو تی وی (NowTV)  پیشی گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند مقررات مربوط به قرنطینه از اواخر ماه ژوئن رفته‌رفته برداشته شد، این افزایش استفاده از خدمات رسانه جاری به قوت خود باقی ماند. بیش از نیمی از بزرگسالان (۵۵ درصد) بریتانیا با این اشتراکات جدید می‌گویند که خیال دارند آن‌ها را نگه دارند و همچنین همان مقدار زمان را در آینده برای تماشای محتوای آنلاین سپری کنند.

به رغم این افزایش تقاضا برای خدمات رسانه‌های آنلاین، شبکه‌های پخش عمومی نظیر بی‌بی‌سی، آی‌تی‌وی، اس‌تی‌وی، کانال ۴ و کانال ۵ [در بریتانیا] همچنان بیشترین سهم ماهانه خود را از به اشتراک گذاشتن برنامه‌های تلویزیونی (۵۹ درصد) در بیش از شش سال گذشته به دست آورده‌‌اند، چرا که بییندگان برای به‌روز کردن اطلاعات‌شان پیرامون همه‌گیری جاری به سرویس‌های خبری مورد اعتماد مراجعه می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی