سی ساله‌های شاغل، ثروتمندان آینده خواهند بود

افرادی که در دهه چهارم  زندگی خود قرار دارند، نسبت به پول و پس‌انداز محتاط هستند

افراد با افزایش سن درباره مسائل مالی محتاط تر عمل می‌کنند -PIXABAY

 در یک پژوهش جدید اعلام شده است که افراد شاغلی که در دهه چهارم زندگی خود قرار دارند، بیشترین حقوق را گرفته‌اند، بیشتر پس‌انداز کرده‌اند و درآمد قابل خرج بیشتری دارند، اینان قرار است به ثروتمندترین نسل تبدیل شوند.

تحقیقی درباره این که به طور میانگین هر فرد در هر دهه از زندگی خود چقدر پول دارد، نشان داد که افراد ۳۰ تا ۳۹ ساله، میانگین سالانه ۳۲۵۶۱ پوند درآمده داشته‌اند و معمولا ماهی ۳۰۹ پوند پس‌انداز می‌کنند.

این افراد بیشترین حقوق قابل خرج را نیز دارند (میانگین ۳۸۲ پوند در ماه) و کمتر از افراد پنجاه و اندی ساله قرض دارند (۷۱۹۶ پوند در مقایسه با ۸۳۱۵ پوند).

این تحقیق که به سفارش «ابَربازار انتشار سهام» بر روی ۲ هزار فرد بالغ انجام شد، همچنین به این نتیجه رسید که افراد سی و چند ساله تاکنون میانگین ۱۰۳۲۶ پوند پس‌انداز کرده‌اند.

مارک گرگوری، بنیان‌گذار و مدیرعامل ابَربازار انتشار سهام گفت: «تحقیق ما نشان می‌دهد که افرادی که در دهه چهارم  زندگی خود قرار دارند، به شدت نسبت به پول و پس‌انداز خود آگاه و محتاط هستند و افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله که زمان بیشتری برای پس‌انداز داشتند، تنها با ۱۱۰۳۹ پوند پس‌انداز با فاصله اندکی جلو آنها قرار دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «همه ما با تجربیات شخصی می‌دانیم که بسیاری از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند، از اعضای جوان‌تر خانواده خود حمایت می‌کنند؛ چه برای پرداخت شهریه دانشگاه، گرفتن خانه یا هر نوع حمایت مالی دیگر. با این حال، تحقیق ما حاکی از آن است که شاید این کار برای بسیاری از افرادی که در دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سالگی خود به سر می‌برند، ممکن نباشد که دقیقا می‌تواند شان نزولی برای انتشار سهام به عنوان یک راه حل احتمالی باشد.»

این تحقیق همچنین دریافت که فارغ از این که چقدر پول در حساب بانکی فرد باشد، به نظر می‌رسد که نحوه اداره «مناسب» پول با پا به سن گذاشتن بهتر و بهتر می‌شود.

در میان افراد ۶۰ ساله و پیرتر، از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر (در مقایسه با ۶۹ درصد در میان افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله و ۷۳ درصد در افراد ۳۰ تا ۳۰ ساله) معتقد بودند که در اداره امور مالی خود خوب عمل می‌کنند .

اما ۵۹ درصد افراد بیست و چند ساله (در مقایسه با ۶۱ درصد در میان افراد ۶۰ ساله و مسن‌تر) اظهار داشتند که در پس‌انداز خوب عمل می‌کنند . 

رایج‌ترین دلایل برای افراد ۶۰ ساله و مسن‌تر برای این که معتقدند در اداره پول خود خوب عمل کرده‌اند، این است که می‌دانند دقیقا چقدر پول در حساب آنها وجود دارد (۶۸ درصد) و همچنین دقیقا می‌دانند پول خود را کجا خرج می‌کنند (۷۲ درصد).

همچنین مشخص شد که در نهایت همه چیز بستگی به این دارد که هر گروه سنی پول خود را دقیقا خرج چه اموری می‌کند. افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله بیشتر پول خود را خرج لباس، سرویس‌های پخش فیلم و سریال، خریدن غذا و رفتن و به رستوران و میخانه می‌کنند. اما افراد بالای ۵۰ ساله به احتمال بیشتر پول خود را خرج پرداخت قبض‌های آب و برق، بنزین زدن، خرید هفتگی مواد غذایی و بیمه می‌کنند.

به‌‌رغم اداره مناسب پول توسط افراد ۶۰ ساله و بالاتر، ۵۳ درصد از آنان هنوز درباره پول نگران هستند.

از هر ۱۰ نفر بیش از ۴ فرد دلیل این امر را نگرانی از قرض داشتن ابراز کرد و یک پنجم آنها اظهار داشتند که پول یکی از اضطراب‌زاترین چیزها در زندگی است.

البته یک چهارم آنها نیز نگران درآمد و مخارج بیرون رفتن‌های خود بودند، چرا که از زندگی راحتی بهره می‌برند و نمی‌خواهند این سبک زندگی را تغییر دهند.

اما در میان افراد ۶۰ ساله و بالاتر، از هر ۴ نفر سه تن معتقد است که فارغ از این که در واقع چقدر کم یا زیاد پول دارند، همیشه درباره پول نگران خواهند بود.

به یافته نظرسنجی وان‌پول (OnePoll) در این میان ۷۷ درصد اعتراف کردند که همواره با مقادیر پس‌اندازی خود برای بازنشستگی کلنجار می‌روند.

نصف افراد ۶۰ ساله و بالاتر، در حساب‌های پس‌انداز و بازنشستگی خود برای آینده پول کنار گذاشته‌اند و یک پنجم آنها بر سرمایه‌گذاری‌های خود برای درآمد در آینده متکی‌اند و ۱۴ درصد به فکر کوچک‌تر کردن خانه و زندگی خود هستند.

آقای گرگوری افزود: «شما تمام زندگی خود را صرف پس‌انداز کردن می‌کنید، چه در حساب بازنشستگی، حساب پس‌انداز شخصی یا سرمایه‌گذاری در اموری نظیر ملک و املاک، تا بتوانید بعدتر در سال‌های بازنشستگی زندگی راحت‌تر و در آرامشی داشته باشید. ولی این امر باعث نمی‌شود که افراد در سراسر زندگی خود درباره پول نگران نباشند.»

سرویس خبری نورث وست

بیشتر از زندگی