زمزمه‌های برکناری رئیس سازمان هواپیمایی ایران

علی عابدزاده به اختلاس در خرید هواپیما و جعلی بودن مدرک تحصیلی متهم است

علی عابدزاده رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری - عکس از قدس‌آنلاین

علی عابدزاده،رییس سازمان هواپیمایی کشور، که دلیل سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه را «شایعات فضای مجازی» دانسته و گفته بود که امکان انفجار این هواپیما بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود ندارد، حالا به جعل مدرک تحصیلی متهم شده است.

روزنامه شرق در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع در قوه قضائیه از جعلی بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور خبر داده است. مدارکی که از دانشگاهی در کشور «فیلیپین» اخذ شده است. 

 گزارش روزنامه شرق تنها چند ساعت پیش از زمزمه‌های جدی برکناری علی عابدزاده منتشر شد. 

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «تورج دهقان‌زنگنه، مدیرعامل فعلی ایران‌ایر به‌جای علی عابدزاده به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب می‌شود. از سوی دیگر علیرضا برخور، جانشین اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش روزنامه شرق همچنین به موضوع خرید «فلایت چک کینگ ایر» اشاره شده که چند برابر قیمت واقعی خود خریداری شده بود.

در این گزارش آمده است که: «یک پرونده مربوط به خرید هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ است که عابدزاده، مدیرعامل وقت شرکت هواپیمایی آسمان، در خلال سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰، ۲۵ میلیون دلار وجوهات دولتی از سازمان هواپیمایی دریافت کرده تا اقدام به خرید یک هواپیمای فلایت‌چک کند اما به‌جای آن، یک هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ آن‌هم بدون پنل فلایت‌چک خریداری کرده است.»

در این گزارش همچنین تشریح شده است که «در پرونده دیگری که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ با پنل فلایت‌چک را به سه‌برابر قیمت خریداری کرده است، درحالی‌که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۲.۵میلیون دلار می‌ارزیده اما ۱۱میلیون دلار فاکتور شده است.»

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه پیش از این بدون ذکر نام، از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت چک خبر داده بود. روزنامه شرق به نقل از منبع مطلع در قوه قضاییه این حکم را مربوط به علی عابدزاده دانسته است.

در گزارش روزنامه شرق، عابدزاده به ‌دریافت حقوق و مزایا از یک شرکت خصوصی در زمان ریاستش بر سازمان هواپیمایی کشوری، نیز متهم شده است.

بیشتر از