اعلام کناره‌گیری رافائل نادال از رقابت‌های «تنیس اوپن» آمریکا

مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا سفر نمی‌کند

افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در اسپانیا، محل تولد نادال، باعث لغو رقابت‌های اوپن مادرید شد-PEDRO PARDO / AFP

رافائل نادال، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های تنیس اوپن آمریکا، به دلیل نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا از این دوره رقابت‌ها کنار کشید. این قهرمان چهار دوره مسابقات فلاشینگ میدوز، با توجه به تعداد بالای موارد ابتلا به کووید-۱۹، مایل نیست برای این رویداد ورزشی، که روز ۳۱ آگوست آغاز می‌شود، به آمریکا سفر کند.

افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در اسپانیا، محل تولد نادال، باعث لغو رقابت‌های اوپن مادرید شد.

وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «پس از مدت‌ها فکر و بررسی تصمیم گرفتم امسال در مسابقات اوپن آمریکا شرکت نکنم. شرایط در سراسر جهان بسیار پیچیده است، کووید-۱۹ همه جا را گرفته و ظاهرا ما هنوز هیچ کنترلی رو آن نداریم.»

وی ادامه داد «این تصمیمی است که هیچ وقت دوست نداشتم بگیرم، اما این بار به قلبم گوش دادم و فعلا نمی‌خواهم به این سفر بروم.»

وی گفته برنامه زمان‌بندی تغییر یافته به این لحاظ که رقابت‌ها را در یک بازه زمانی کوتاه فشرده کرده «بی‌رحمانه» است اما در عین حال از زحمات مسئولین برنامه‌گذاری در سراسر جهان که تمام تلاش خود را کرده‌اند اظهار قدردانی کرد.

وی گفت: «می‌دانیم که زمان‌بندی فشرده تنیس پس از چهار ماه توقف بدون هیچ مسابقه‌ای، امسال بی‌رحمانه بود. من زحمات تمام کسانی که خواستند این برنامه انجام شود درک می‌کنم و متشکرم. اخیرا دیدیم که مادرید هم اعلام کرد امسال هیچ بازی صورت نمی‌گیرد. با تمام احترام نسبت به اتحادیه تنیس آمریکا، برنامه‌گذاران اوپن آمریکا و اتحادیه بازیکنان تنیس به خاطر زحماتی که برای بازیکنان و هواداران کشیدند تا برنامه را از طریق تلویزیون به جهان نمایش دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقات زمین خاکی مادرید ابتدا قرار بود در ماه می برگذار شود اما پس از اولین موج کووید-۱۹ در اروپا، به سپتامبر موکول شد. ولی موج دوباره ویروس در اسپانیا باعث شد تا برنامه تا سال آینده لغو شود.

این رقابت‌ها قرار بود آمادگی مسابقات اوپن فرانسه باشد که پس از تغییر زمانی قرار است، در پایان سپتامبر در شرایطی انجام شود که طرح‌هایی برای ایجاد امنیت بهداشتی اندیشیده شده است.

در بیانیه لغو رقابت‌های مادرید آمده، «با توجه به مسئولیتی که در شرایط فعلی کووید-۱۹ داریم و بررسی جامع اوضاعی که همه‌گیری ویروس ایجاد خواهد کرد، با همکاری مقامات دیگر، تصمیم بر آن شد که رقابت‌های ۲۰۲۰ اوپن مادرید امسال، که پیش‌تر به ۱۲ سپتامبر موکول شده بود، برگزار نشود.»

در ادامه آمده، «با پیروی از توصیه‌های مسئولین بهداشتی، و بررسی اوضاع طی ماه‌های اخیر، برنامه‌گزاران اوپن مادرید، به خاطر شرایط پیچیده‌ای که کووید-۱۹ از هر لحاظ ایجاد می‌کند، هیچ راهی به غیر از لغو رقابت‌ها ندارند. علاوه بر این، و پس از افزایش مبتلایان، جامعه مادرید چند روز پیش مقررات جدیدی را برای کنترل شیوع ویروس وضع کرد، که از جمله آنها محدود کردن تعداد نفرات در اجتماعات به ۱۰ نفر است، که امکان اجرای برنامه مسابقات را بیش از پیش ناممکن می‌کند.»

تور جهانی تنیس زنان این هفته با رقابت‌های اوپن پالرمو از سر گرفته شد، که در شب رقابت‌ها یکی از بازیکنان با نتیجه مثبت آزمایش کرونا رو به رو شد. رقابت‌های تنیس مردان تور ای‌تی‌پی پس از توقف در ماه مارس دوباره، از ۲۲ آگوست، از سر گرفته خواهد شد. این رقابت‌ها، به نام اوپن غربی و جنوبی، به عنوان مسابقات آماده‌سازی اوپن آمریکا، که یک هفته بعد در همان ورزشگاه انجام می‌شود، در نظر گرفته شده است.

در بیانیه مشترکی از سوی اتحادیه تنیس زنان و اتحادیه بازیکنان تنیس آمده «متأسفانه مجبوریم لغو بازی‌های اوپن مادرید ۲۰۲۰ را تأیید کنیم، که با همکاری مقامات محلی جهت خطرات بهداشتی و ایمنی تصمیم‌گیری شده است. مایلیم از تلاش برنامه‌گزاران که با وجود مشکلات ناشی از کووید-۱۹ زحمت زیادی کشیدند تا تمام گزینه‌های ممکن را برای انجام رقابت‌های امسال مورد بررسی قرار دهند تشکر کنیم. »

در ادامه بیانیه آمده است: «هر دو تور ورزشی پیگیر چگونگی رقابت‌های ۲۰۲۰ پس از اوپن آمریکا هستند و در اولین فرصت خبرهای تازه را منتشر می‌کنند.»

پی ای 

بیشتر از ورزش