تمبرهای جدید با تصاویر شرلوک هلمز و همراه با پیامی محرمانه

پست بریتانیا کار جدیدی روی این مجموعه کرده، که بی‌تردید مورد استقبال هواداران این سریال کارآگاهی خواهد بود

بندیکت کامبریج، بازیگر نقش شرلوک هلمز در آخرین سری از ساخت این سریال. بندیکت با بازی درخشانش، جانی تازه به شخصیت کارآگاه شرلوک هلمز بخشید - Roy Rochlin / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

پست سلطنتی بریتانیا مجموعه تمبر جدید با تکنولوژی پیشرفته در بزرگداشت شرلوک هلمز منتشر می‌کند.

این مجموعه شامل تصاویر سریال‌های تلویزیون بی‌بی‌سی که جایزه برده‌اند و نیز دیگر داستان‌های نوشته سر آرتور کانن دویل است.

شش تمبر منقش به تصویر شخصیت‌های سریال تلویزیونی «شرلوک» با بازی بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، اماندا ابینگتون و اندرو اسکات است.

این شخصیت‌ها عبارتند از شرلوک هلمز، دکتر جان واتسون، جیم موریارتی و مایکرافت هلمز.



اما این‌ها تمبرهای عادی نیستند. پست بریتانیا کار جدیدی روی این مجموعه کرده، که بی‌تردید مورد استقبال هواداران این سریال کارآگاهی خواهد بود.

به گفته شرکت پست، وقتی نور فرابنفش به تمبرها تابانده شود، جزئیات پنهانی از داستان آن آشکار می‌شود.

چهار تمبر دیگر نیز در این مجموعه است که در یک ورقه کوچک ارائه می‌شوند و شامل تصاویری جدید از داستان‌های دیگر کانن دویل، از جمله «ماجرای نوار خال‌خال»، «مجمع موسرخ‌ها»، «ماجرای لکه دوم»، و «ماجرای مرد رقصنده» است.

سو ورچو، تهیه کننده سریال شرلوک گفت: «به سریال تلویزیونی شرلوک خیلی می‌بالیم، و حالا بی‌نهایت خوشحالم که پست سلطنتی تمبرش را بیرون می‌دهد. فورا یک تعطیلات در بریتانیا برای خودم جور می‌کنم تا بتوانم برای همه دوستانم کارت پستال‌هایی با این تمبرها بفرستم.»

ریچارد دویل، نوه برادر آرتور کانن دویل، گفت: «در فصل اول از رمان مشهور شرلوک هلمز به نام "نشانه چهار" نوشته عموی پدرم آرتور، شرلوک متوجه یک ورقه تمبر در میز واتسون می‌شود – فکرش را بکنید اگر یکی از این ورقه تمبرها بود چه حالی می‌شد! از مشاهداتش چه نتیجه‌ای می‌گرفت؟

امیدوارم کسانی که به‌دقت این تمبرهای فوق‌العاده را تماشا می‌کنند، یعنی مشاهده می‌کنند، نه فقط نگاه، تشویق بشوند که داستان‌های اصلی و رمان‌هایی را که عموی پدرم سر آرتور کانن دویل نوشته بود بخوانند.»

فیلیپ پارکر، رئیس استراتژی تمبر در پست سلطنتی، افزود: «ما جذابیت ماندگار مشهورترین کارآگاه تخیلی دنیا را ستایش می‌کنیم.

تمبرهای جدید و خوش‌سبک ما بزرگداشتی است برای سریال تحسین‌شده تلویزیون که جایزه هم برده است، و همچنین تصاویری از برخی داستان‌های کانن دویل که از بهترین آثار او شمرده می‌شوند.»

چند ماه پیش، پست سلطنتی یک مجموعه تمبر جدید را به جیمز باند، شخصیت تخیلی دیگر، اختصاص داد.

برای بزرگداشت بیست و پنجمین فیلم جیمز باند، «زمانی برای مردن نیست»، اداره پست در ماه آوریل یک مجموعه تمبر ده تایی منتشر کرد که تصویر شش بازیگری که نقش باند را ایفا کرده‌اند، و نیز مجموعه‌ای از بهترین اختراعات و خودروهای «بخش کیو» را بر خود داشت.

تمبرهای جیمز باند هم یک پیام مخفی داشتند که زیر نور فرابنفش دیده می‌شد: «منتظرتان بودیم.»

تمبرهای جدید شرلوک هلمز از ۱۸ اوت به فروش می‌رسند.

© The Independent

بیشتر از زندگی