وزارت کشاورزی آمریکا بذرهای مرموز فرستاده شده از چین را شناسایی کرد

مقامات فدرال به کسانی که این بذرها را دریافت کرده‌اند هشدار دادند آن‌ها را نکارند .. Washington State Department of - Agriculture/Handout via REUTERS.

به گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، بسته بذرهای مرموزی که با پست از چین به صدها آمریکایی فرستاده شده بودند، شناسایی شدند.

مقامات فدرال به کسانی که این بذرها را دریافت کرده‌اند هشدار دادند آن‌ها را نکارند چرا که ترس آن وجود داشت که این بذرها گونه‌های مهاجم باشند و ممکن است گونه‌های گیاهی و حشره‌های بومی منطقه را نابود کنند.

اسامه ال‌لیسی، یکی از کارمندان سرویس بازرسی سلامت گیاهان و حیوانات در وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت که مقامات بیش از ۱۲ گونه گیاهی را در بذرهای ارسالی شناسایی کرده‌اند.

او گفت: «ما ۱۴ گونه مختلف را در این بذرها شناسایی کرده‌ایم از جمله بذر خردل، کلم، عشق پیچان، و بعضی سبزیجات مانند نعنا، مریم گلی، رزماری، اسطوخودوس و بذرهایی دیگر نظیر بذر گل‌های ختمی و رز.»

مقامات معتقدند ارسال این بسته‌های بذر بخشی از یک طرح کلاهبرداری پولساز بوده که در چین آغاز شده است.

کارمند سرویس بازرسی سلامت گیاهان و حیوانات در وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت: «در حال حاضر ما هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد ارسال این بذرها چیزی جز یک  طرح کلاهبرداری مجازی باشد که در آن مردم بسته‌هایی را که سفارش نداده‌اند دریافت می‌کنند و بعد فروشنده نظر جعلی مشتریان را برای محصولات خود منتشر کرده تا فروش خود را افزایش دهد.»

وزارت کشاورزی در حال همکاری با وزارت امنیت کشور ایالات متحده است تا درباره این بسته‌های ارسالی تحقیق کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


بیانیه این وزارت‌خانه اظهار داشت: «وزارت کشاورزی ایالات متحده در حال حاضر مشغول جمع‌آوری بسته بذرهای ارسالی از دریافت‌کنندگان آن‌ها است و محتویات این بسته‌ها را آزمایش خواهد کرد تا تشخیص دهد آیا به هر نحوی برای کشاورزی یا محیط زیست ایالات متحده خطرناک است یا خیر.»

این بسته‌ها به آدرس‌هایی در تمام ۵۰ ایالت آمریکا و سراسر کانادا ارسال شده‌اند.

بسیاری از بسته‌ها برچسب‌هایی داشتند که اطلاعات پستی را به زبان چینی نوشته بود و بعضی از آن‌ها به اشتباه چاپ شده و اطلاعات کالاهایی دیگر مانند دستبند یا حلقه را روی بسته داشتند.

بر اساس آدرس ارسالی این بسته‌ها، به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها از شهرهای چین در ایالت سوژو فرستاده شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته گذشته گفت اداره پست چین در حال همکاری با اداره پست ایالات متحده است تا بعضی از این بسته‌ها را برای ارزیابی به چین پس بفرستد.

این سخنگو ادعا کرد آدرس‌های چاپ شده روی این بسته‌ها جعلی‌اند.

گرچه بسیاری از این بذرها اکنون شناسایی شده است، وزارت کشاورزی ایالات متحده هنوز از کسانی که آن‌ها را دریافت می‌کنند درخواست دارد آن‌ها را نکارند. این وزارت‌خانه به شهروندان توصیه کرد این بذرها را از دسترسی کودکان و سگ‌ها دور نگه داشته و به محض دریافت چنین بسته‌ای آن را به وزارت‌خانه گزارش دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان