روحانی: عملکرد اقتصادی ایران در دوران کرونا از اروپا و آمریکا بهتر است

«نشانه‌های شکست دشمن در جنگ اقتصادی دیده می‌شود»

روحانی گفت که دشمنان از طریق انتشار «آمار و اطلاعات نادرست» به دنبال «القای ناکارآمدی مسئولان» و ایجاد شکاف میان آن‌ها و مردم هستند-AFP

حسن روحانی می‌گوید عملکرد اقتصادی ایران در دوران کرونا از اروپا و آمریکا بهتر بوده است و اقتصاد ایران تاب‌آوری بالاتری داشته است: «سقوط تولید ناخالص داخلی در دیگر کشورها که در اروپا بیش از ۱۰ درصد و در آمریکا بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است، به‌خوبی نشان می‌دهد که در این ابتلای جهانی، اقتصاد ایران تاب‌آوری بالاتری را به نمایش گذاشته است.»

او این سخنان را در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیان کرده است.

روحانی همچنین از مسئولان و کارگزارن نظام جمهوری اسلامی خواسته تا به «مقابله مؤثر با عملیات جنگ روانی، تحریم و تحریف دشمنان» در مورد اقتصاد ایران بپردازند :«دو جریان تحریف و تحریم هم‌زمان به دنبال محقق کردن این هدف از طریق توقف حرکت اقتصادی کشور و سیاه نمایی نسبت به دستاوردها و یأس نسبت به آینده هستند.»

رئیس‌جمهور ایران همچنین گفت که «نشانه‌های شکست و عدم موفقیت دشمن در تحقق اهداف جنگ اقتصادی» آشکار شده است.

او گفت که دشمنان از طریق انتشار «آمار و اطلاعات نادرست» به دنبال «القای ناکارآمدی مسئولان» و ایجاد شکاف میان آن‌ها و مردم هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای گذشته یک مرکز افکارسنجی در داخل ایران، آماری از گسترش فقر در ایران منتشر کرد که نشان می‌داد در یک‌سال گذشته حدود دو میلیون ایرانی حتی یک وعده نیز گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند.

همچنین گزارش‌های متعددی از سقوط ارزش پول ملی در یک‌سال گذشته منتشر شده است. ارزش ریال در برابر دلار در ۱۲ ماه گذشته به نصف رسیده است. در مردادماه سال گذشته دلار در کانال ۱۱ هزار تومان معامله می‌شد و اکنون بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم خانوار در تهران نیز به رقم ۳۱٫۷ درصد رسیده است.

بیشتر از