ارتش اسرائیل از حمله به اهدافی در جنوب سوریه خبر داد

دیدبان حقوق بشر سوریه: ۱۵ نیروی تحت حمایت جمهوری اسلامی در این حمله‌ها کشته شدند

سربازان اسرائیلی در منطقه‌ای در مرز سوریه که گفته می‌شود گروهی قصد جاسازی مواد منفجره نزدیک آن را داشته‌اند-JALAA MAREY / AFP

ارتش اسرائیل می‌گوید در واکنش به جاسازی مواد منفجره در بلندی‌های جولان به اهدافی در جنوب سوریه حمله کرده است.

اورشلیم پست به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۵ نیروی شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در این حمله‌ها خبر داده است.

تهران این خبر را تایید نکرده است.

روز گذشته ارتش اسرائیل اعلام کرد که گروهی قصد بمب‌گذاری در نزدیکی یک پست مرزی را داشتند و تحرک‌های دیگری نیز در این منطقه رصد شده است.

حساب کاربری توییتر ارتش اسرائیل تصاویری را نیز از یک گروه منتشر کرده بود که ادعا می‌کند در حال جاسازی مواد منفجر در نزدیکی یک پست مرزی هستند. تصاویری نیز از یک کیف منتشر شده که گفته می‌شود حاوی مواد منفجره بوده است. ارتش اسرائیل این چهار نفر را «تروریست‌» خوانده و اعلام کرده که آنها را پیش از به پایان رساندن ماموریت‌شان متوقف کرده است.

اکنون اسرائیل می‌گوید چند پست دیدبانی و تاسیسات نظامی و اطلاعاتی را در سوریه هدف قرار داده است.

مقامات دمشق هنوز در مورد این خبر اظهارنظری نداشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرده که این حمله‌ها خسارت مالی برجای گذاشته‌اند. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه نیز انجام این حمله‌ها در جنوب سوریه را تایید کرده است.

همزمان روزنامه هاآرتص گزارش به نقل از برخی مقامات اسرائیلی گزارش داده که جمهوری اسلامی ایران پشت تلاش‌‌های اخیر برای حمله به منافع اسرائیل است. این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد که تلاش برای جاسازی مواد منفجره می‌تواند واکنشی به حمله‌های سریالی اسرائیل در سوریه باشد.

مقامات تهران هنوز به این گزارش‌ واکنش نشان نداده‌اند.

بیشتر از جهان