۲۰ شهر مازندران در وضعیت قرمز و ۲ شهر در وضعیت هشدار

ستاد مقابله با کرونا از مردم خواست به مازندران سفر نکنند

موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان مازندران طی شش هفته گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است-AFP

در حالی که شهرهای بیشتری در ایران به وضعیت قرمز و هشدار ویروس کرونا وارد می‌شوند، از مردم خواسته شده که به استان مازندران سفر نکنند و امکاناتی برای صدور نسخه پزشکی با امضای دیجیتال در نظر گرفته شده است.‌ هم‌چنین از ایجاد کلینیک‌های مجازی کرونا خبر می‌رسد.

امروز، ۱۳ مردادماه، ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران از مردم خواست از هر‌گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به‌طورجدی خودداری کنند.

در اطلاعیه این ستاد آمده است که ‌استان مازندران از تیرماه با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است، به‌طوری‌که 20 شهرستان در وضعیت قرمز و 2 شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر اساس این اطلاعیه، موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان طی شش هفته گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته ‌و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران‌کننده است.

این درخواست رسمی دو هفته پس از آن اعلام شده که دکتر سیمین بابایی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ابتلای یک هزار نفر از کادر درمانی و دیگر کارکنان زیرمجموعه این دانشگاه به کرونا خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عین حال، تمهیدات جدیدی برای حفاظت از کادر درمان در ایران اتخاذ شده است. محمد جهانگیری، معاون سازمان نظام پزشکی ایران هم امروز اعلام کرد که ۶۰ هزار پزشک امضای دیجیتال گرفتند و امکان ارائه خدمات از طریق فضای مجازی را دارند. علاوه بر این، سه هزار پزشک مجوز خدمات طبابت تلفنی گرفته‌اند و تعرفه این خدمات هم مشخص شده است.

جهانگیری در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: «مثلاً تعرفه هر دقیقه خدمت یک پزشک متخصص به صورت تلفنی ۲۵۰۰ تومان است و ۱۰ دقیقه مشاوره تلفنی پزشک متخصص ۲۵ هزار تومان می‌شود که رقمی نیست و البته بخشی از این مبلغ به مخابرات تعلق می‌گیرد.»

علاوه بر این، فرشاد علامه،‌ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروز در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد کلینیک‌های مجازی و سیستم مشاوره تلفنی خبر داد.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح بیشتری درباره کلینیک‌های مجازی نداده است. این دانشگاه زیرمجموعه وزارت بهداشت در حالی از راه‌اندازی مشاوره تلفنی خبر داده که وزارت متبوعش از ماه‌ها پیش دو سامانه تلفنی ۱۹۰ و ۴۰۳۰ را برای پاسخگویی درباره کرونا و مراجعه به مراکز درمانی اختصاص داده است.

بیشتر از