اسپیس‌اکس؛ نخستین فرود پس از ۴۵سال

کپسول دراگون اسپیس‌اکس نماد آینده سفر به فضا است

ناسا، دونالد ترامپ و همکاران فضانوردان کپسول کرو دراگونِ اسپیس‌اکس فرود موفقیت‌آمیز این کپسول روی زمین را جشن گرفتند.

به سلامت فرود آمدن این کپسول، پایانی بر مأموریت دو ماهه‌ سفر فضانوردان باب بنکن و داگ هرلی به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. این مأموریت آزمایشی نهاییِ کپسول کرو دراگون بود، کپسولی که شرکت اسپیس‌اکس و ناسا امیدوار هستند، نماد آینده سفر به فضا باشد.

با پرتاب این سفینه به فضا اولین مأموریت سرنشین‌دار از خاک آمریکا طی یک دهه اخیر انجام شد. فرود آن‌ها نیز اولین فرود از این دست در ۴۵ سال اخیر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همه از رییس جمهور گرفته تا همکاران این فضانوردان سالم فرود آمدن این کپسول و موفقیت در این مأموریت و آزمایش پایان‌یافته را جشن گرفتند.

رییس جمهور در اولین توییت از رشته‌توییت‌هایش نوشت: «خیلی خوشحالیم که فضانوردان ناسا پس از مأموریت بسیار موفقیت‌آمیز دوماهه به زمین بازگشتند. از همه متشکرم!»

«این فضانوردان موفق شدند بعد از ۴۵ سال برای اولین بار بر زمین فرود بیایند. بسیار هیجان‌انگیز است!»

آقای ترامپ سپس ویدیوی ناسا از فرود این کپسول را منتشر کرد.

مدیر ناسا جیم برایدنشتاین نوشت: «فرود آمدیم!» و این موفقیت را به دو فضانورد ناسا تبریک گفت.

همکاران این دو فضانورد نیز در توییت‌هایی خوشحالی خود را از صحیح و سالم برگشتن آن‌ها ابراز کردند.

فضانورد بریتانیایی تیم پیک نوشت «خیلی خوشحالم که شاهد فرود آمدن دراگون اسپیس اکس هستم.» سپس نوشت: «به خانه خوش آمدید» و شناسه دو مسافر این سفینه را در ادامه آورد.

اسکات کلی از فضانوردان کهنه‌کاری که پس از خدمت در نیروی دریایی ایالات متحد یک سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی کرده توییت کرد به این دو فضانورد «تبریک می‌گویم. به نیروی دریایی ایالات متحد خوش آمدید!»

ایلان ماسک مالک اسپیس‌اکس حین بازگشت سفینه دائم برخط بود و بی‌وقفه توییت می‌کرد، اما تا زمان انتشار این خبر توییت جدیدی نکرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان