دلخوشی‌های کوچک بریتانیایی‌ها چیست؟

۷۸ درصد براین باورند که مهم است که خودشان را هر روز به مواردی معطوف کنند که برایشان شادی‌آور است

یک مطالعه نشان داده که بزرگسالان در لحظات روزانه خود به کارهایی مانند دوش گرفتن، مطالعه در تخت و خوردن شام  در شب اشتیاق دارند -Getty

محققان پنجاه «موضوع کوچک» مهم را کشف کرده‌اند که بریتانیایی‌ها بیشترین اشتیاق و انتظار را برای انجام آنها دارند؛ ‌از جمله رفتن به تختخواب با ملافه‌های تازه، پای تلویزیون نشستن در پایان یک روز طولانی، و پیژامه به تن کردن.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۰ نشان داد که بزرگسالان در لحظات روزانه خود به کارهایی مانند دوش گرفتن، مطالعه در تخت و خوردن شام  در شب اشتیاق دارند.

پرت کردن کفش‌ها به کناری وقتی به خانه می‌رسید یا دوش گرفتن با آب روان، از دیگر لحظات کوچکی هستند که لذت‌های روزانه را رقم می‌زنند.

ملاقات دوستان در یک دورهمی یا مزمزه کردن نوشیدنی صبح نیز از کارهایی بود که حال و هوای افراد را بالا می‌برد، چرا که ۶۳ درصد اظهار داشتند که بعد از اولین نوشیدنی روزشان (معمولا ساعت ۸.۵۳ صبح از آن لذت می‌برند) روحیه‌شان بهتر می‌شود.

این تحقیق که به سفارش کوستا کافی (Costa Coffee) و توسط وان پل (OnePoll) انجام شده است، همچنین دریافت که ۷۸ درصد براین باورند که مهم است که خودشان را هر روز به مواردی معطوف کنند که برایشان شادی‌آور است.

 و از آنجایی که زندگی روزمره به حالت عادی برمی‌گردد، بریتانیایی‌ها به خارج شدن از خانه و تجربه لحظه‌های دیگری که منتظرش هستند، نظیر معاشرت با دوستان و غذا خوردن در کافه‌ها و رستوران‌ها، مبادرت می‌ورزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گذران وقت با بخش گسترده‌تر خانواده (نسل‌های قبلی یا بعدی)،‌ رفتن به باشگاه‌های ورزشی، تماشای فیلم در سینما و لذت بردن از قهوه باریستا هم از جمله لذت‌های کوچکی بودند که خیلی از افراد در ماه‌های اخیر دلتنگ‌شان بوده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که متوسط بزرگسالان، هر روز چهار فعالیت روحیه‌بخش را تجربه خواهند کرد؛ از جمله زود به تخت رفتن و فرزندان را سر ساعت خواباندن.

از زمان قرنطینه ۶ نفر از هر ۱۰ نفر دریافته‌اند که بیشتر از قبل به انتظار لحظات کوچک‌تر روزانه بوده‌اند و این دلیل را خاطرنشان کردند که این کار به آن‌ها حس«راحتی» و «رضایت» می‌دهد.

اما این لحظات «اوج»، به طور متوسط با چهار لحظه «فرود» مانند گیر کردن در ترافیک، دیر رسیدن به محل کار و یا فراموش کرن کیف پول‌شان، به تعادل می‌رسد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که متوسط بزگسالان به طور معمول ساعت ۱.۰۷ دقیقه بعد از ظهر برای پیاده‌روی به وقت نهار بیرون می‌روند، ساعت ۶.۳۷ لباس کار خود را عوض می‌کنند، و سرانجام ساعت ۸.۰۵ شب فعالیت‌های خود را به اتمام می‌رسانند.

ساعت ۵.۱۱ عصر به طور متوسط ساعتی است که بریتانیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری در روز منتظرش هستند، چرا که نشانگر پایان یک روز کاری استاندارد است.

نایل لیک، مدیرعامل شرکت کوستا کافی یوکی اند آی (Costa Coffee UK&I)، گفت:«با بازگشایی امن بسیاری از فروشگاه‌ها اکنون می‌توانید از استراحت کردن داخل فروشگاه و جمع شدن با خانواده و دوستان لذت ببرید؛ لذت‌های ساده‌ای که همه ما قبلا هم از آن بهره می‌بردیم.»

«برای این که در لذت بردن از لحظاتی که دلتنگ‌شان بوده‌اید کمک‌‌تان کنیم، علاوه بر نوشیدنی رایگان، هزینه مالیات بر ارزش افزوده را هم به مشتریان بر‌می‌گردانیم و از تاریخ س.م تا سی‌و‌یکم اوت، طرح «بیرون غذا بخور و کمک کن» (Eat Out to Help Out) را عملی خواهیم کرد.»

«ما امیدواریم که مشتریان نه تنها از نوشیدنی‌شان که آن را مهمان ما هستند لذت ببرند، بلکه منتظریم تا دوباره آنها را به همراه خانواده و دوستان در داخل فروشگاه ملاقات کنیم.»

«میلیون‌ها نفر حقیقتا برای یک قهوه صبح که توسط «باریستا» (متخصص درست کردن انواع قهوه‌ها) درست شده و یا یک نوشیدنی سرحال کننده عصر دلتنگ شده‌اند و ما بی‌صبرانه در انتظار خوش‌آمد‌گویی به تمام افرادی هستیم که به فروشگاه ما بازمی‌گردند»

SWNS

بیشتر از زندگی