نشست ویدیویی وزیر امور خارجه امارات و جواد ظریف

وزیر امور خارجه ایران: دو کشور باید در اندیشه ثبات منطقه باشند

محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی دولت امارات- عکس آرشیوی از ایسنا

جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، در یک نشست ویدیویی با وزیر خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد. 

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در نشست ویدیویی روز یکشنبه محمد جواد ظریف با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی دولت امارات، روند همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مشترکی که دو کشور در شرایط کنونی منطقه‌ با آن روبه‌رو هستند، مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با بیان این ادعا که «دیگران ممکن است از شرایط کنونی در جهت بی‌ثباتی منطقه بهره‌برداری کنند»، گفت: «ولی ما به عنوان همسایه باید در اندیشه ثبات منطقه باشیم.»

وزیر امور خارجه امارات هم با اشاره به بحران فراگیر کرونا در منطقه بر لزوم هماهنگی دو کشور برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس، بر همبستگی و هم‌افزایی بین کشورها برای غلبه بر چالش همه‌گیری کووید-۱۹ تاکید ورزید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا، شیخ عبدالله بن زاید در این گفت‌وگو همکاری ایران و امارات را در منطقه ضروری دانست و بر استمرار رایزنی‌های فی‌مابین و تبدیل «چالش‌ها به فرصت‌ها» تاکید کرد.

او بر موضع پایدار امارات در همبستگی با کشورهای مختلف جهان در مواجهه با این همه‌گیری نیز تاکید ورزید.

بنا به همان گزارش، در این گفت‌وگو دو طرف آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف در راستای منافع مشترک مورد تاکید قرار دادند.

در ابتدای همه‌گیری کرونا در ایران، امارات متحده عربی با همکاری سازمان بهداشت جهانی، دو هواپیما شامل تجهیزات پزشکی به ایران ارسال کرد.

در حال حاضر و به گفته متخصصان، ایران مهم‌ترین منبع شیوع ویروس کرونا در خاورمیانه است. 

با این حال، چندی پیش امارات متحده عربی پروازهای خود را به مقصد ایران از سر گرفت. 

بیشتر از