الن دی‌جنرس «آماده انصراف از برنامه» خود است

ادعاهای مبنی بر فرهنگ آزار و قلدری در محیط کار موجب این تصمیم بوده است

الن دی‌جنرس کمدین و مجری تلویزیونی آمریکایی-Robyn Beck / AFP

ظاهرا الن‌ دی‌جنرس در حال اندیشیدن در مورد انصراف از برنامه تلویزیونی خود است، چرا که اتهاماتی مبنی بر وجود فرهنگ آزار و اذیت در محیط کار، آن برنامه را به ورطه بحران کشیده است.

این طنزپرداز و مجری تلویزیونی که از شناخته‌ترین اشخاص مشهور در ایالات متحده است، در هفته جاری پیامی احساساتی به کارمندان خود فرستاده است و در آن وعده  داده است که در برنامه الن دی‌جنرس که تاکنون چندین جایزه را از آن خود کرده است، تغییرات چشمگیری رخ خواهد داد.

آن ایمیل بعد از آن ارسال شد که شرکت تلویزیونی وارنر برادرز، تهیه‌کننده این برنامه، درباره اتهامات قلدری، بدرفتاری جنسی و نژادپرستی در میان تیم مدیریتی آن، تحقیقاتی داخلی به راه انداخت.

آن شرکت گفت: «تمام اتهامات مطروحه صحت نداشتند، ولی باعث ناامیدی و تاسف بود که اولین یافته‌های این تحقیقات حاکی از مقداری کم‌کاری و رفتار نامناسب در رفتار روزانه مدیران این برنامه است.»

منبعی آگاه از شرکت تله‌پیکچرز، شرکت تابعه «وارنر برادرز»، به دیلی میل گفت که خانم دی‌جنرس اکنون آماده انصراف از آن برنامه است که اولین بار در سال ۲۰۰۳ به روی صفحه تلویزیون رفت.

آن منبع گفت: «او احساس می‌کند دیگر نمی‌تواند ادامه دهد و تنها راه برای احیای شهرت و نام تجاری شخصی‌اش، این است که آن برنامه را تعطیل کند. واقعیت این است که او می‌دانست که آن جا دارد چه می‌گذرد. بالاخره برنامه خود او بود. او باید مسئولیت آن وقایع را بر عهده بگیرد. او می‌تواند تمام مدیران ارشد خود را جلو چشم دیگران سرزنش کند، ولی در نهایت خود الن است که باید سرزنش شود.»

بحران این برنامه وقتی شروع شد که نشریه خبری «بازفید» ادعاهایی را از سوی چندین کارمند سابق این برنامه در تارنمای خود منتشر کرد که «پشت صحنه» به شدت متفاوتی از انرژی مثبت و هیجان‌انگیزی که خانم دی‌جنرس توصیف می‌کند، به تصویر کشیدند.

ده‌ها تن از کارمندان سابق برنامه از آن زمان تا کنون زبان به سخن گشوده‌اند و ادعا کرده‌اند که فرهنگ قلدری و آزار جنسی در پشت صحنه این برنامه حاکم است و حتی برخی از آنها ادعا کردند که «ترس در این محیط کار چیره است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت «وارنر برادرز» وعده داده است که تغییراتی در کارمندان این برنامه رخ خواهد داد و تمهیداتی چند اتخاذ خواهد شد. در همین حال، خانم دی‌جنرس گفت که خوشحال است که تیم تهیه‌کننده برنامه او «بالاخره به بحث و گفت‌وگو درباره عدالت و انصاف نشسته است.»

او روز پنجشنبه در ایمیل خود به کارکنان برنامه نوشت: «در روز اول برنامه خود و در همان دیدار اول، به همه گفتم که «برنامه الن دی‌جنرس» جایی شاد خواهد بود، جایی که هرگز هیچکس صدای خود را بلند نخواهد کرد و با همه با احترام رفتار می‌شود.»

او افزود: «واضح است که چیزی تغییر کرد و من بسیار متاسفم که فهمیدم آن رویا محقق نشده است. همه ما باید بیشتر نسبت به اظهارات و اقدامات خود و تاثیر آن بر دیگران آگاه باشیم.»

اما منبع مشغول در شرکت تله‌پیکچرز اظهار داشت: «در این مقطع واقعا دیگر راهی برای نجات این برنامه از بحران ادعاهای مطروحه وجود ندارد، بنابراین انصراف الن شاید آخرین راه برای پایان دادن به این بحران باشد.»

سایر کارمندان شرکت تهیه‌کننده آن برنامه نیز درباره معذرت‌خواهی خانم مجری تردید داشتند.

یکی از آن کارمندان به دیلی میل گفت: «او صرفا اکنون به این موضوع اشاره می‌کند، چرا که علنی‌ شدن این اتهامات بسیار برای او و «برند» چرت شادی و مهربانی او بد است.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر