ابراز تردید در مورد هویت جسد قاضی منصوری: «ابعادش به برادرم نمی‌خورد»

«اعلام می‌کنند به دلیل زمان مقداری از جسد که احتمالا در سردخانه نبوده از بین رفته است

تصویری از حمل جسد قاضی منصوری در بخارست -  Inquam Photos/Octav Ganea via REUTERS 

حدود ده روز پس از انتقال جسد غلامرضا منصوری از رومانی به تهران، برادر این قاضی سابق تحویل جسد به خانواده‌اش را رد کرد و گفت که خانواده قادر به احراز هویت این جسد نبوده‌اند.

این عضو خانواده غلامرضا منصوری‌ که رسانه‌ها تاکنون به اسم کوچکش اشاره نکرده و از او تنها به عنوان «برادر قاضی منصوری» نقل قول می‌کنند، به خبرگزاری برنا، وابسته به وزارت ورزش و جوانان ایران، گفت:‌ «به دلیل طول زمان ابعاد و ظاهر مقداری از جسد از بین رفته است، بنابراین در دو مرحله‌ای که رفتیم ابعاد و ظاهر جسد را احراز  نکردیم و دیدیم که هیچ چیز جسد به برادرمان نمی‌خورد، به همین دلیل از خواهران و برادران آزمایش دی‌ان‌ای گرفتند و منتظریم که جواب آزمایش بیاید.»

در حالی‌که تصور می‌شد قاضی منصوری در آلمان به سر می‌برد، روز ۲۳ خردادماه در رومانی دستگیر شد و یک هفته بعد، سی‌ام خردادماه، جسد این قاضی پیشین، در هتلی در بخارست رومانی پیدا شد.

اخبار اولیه از «خودکشی» او حکایت داشت، اما بعد شواهد دیگری منتشر شد که نشان می‌دهد ظاهرا او از طبقه ششم هتلی در شهر بخارست پرت شده ‌است.

غلامرضا منصوری، از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی، به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از باند اکبر طبری متهم بود و پس از بازداشت آقای طبری از کشور گریخت.

برادر قاضی منصوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا با اشاره به این‌که احتمالا جواب آزمایش دی‌ان‌ای در هفته جاری اعلام می‌شود، افزود: «جسد را به ما نشان دادند و باز کردند اما اعلام می‌کنند به دلیل زمان مقداری از جسد که احتمالا در سردخانه نبوده از بین رفته است.»

او ادامه داد: «چهره از بین رفته و اندازه‌ای قابل تشخیص نیست، اما این چهره به آن کسی که ما حداقل در نظر داشتیم نمی‌خورد، نه ابعاد سر، نه ابعاد طول و قدی که این جسد دارد، به برادرم نمی‌خورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئله تعلق جسد یافت‌شده در هتل به قاضی منصوری پیشتر هم در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود و عده زیادی بر اساس عکس‌های منتشرشده از انتقال جسد معتقد بودند که این جسد از آنِ قاضی سابق نیست.

قاضی منصوری که سال‌ها به عنوان قاضی دادگاه دیوان عالی کشور فعالیت می‌کرد، پیش از ریاست ابراهیم رئیسی، خود را بازنشسته کرد. مشهور است که او برای عده‌ای از روزنامه‌نگاران در ایران حکم‌های سنگین زندان صادر کرده است.

گفته می‌شود که سال گذشته منصوری برای معالجه بیماری سرطان به شهر هانوفر آلمان رفته ‌بود.

پس از آغاز محاکمه دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، غلامرضا منصوری در یک فایل ویدئویی اعلام کرد که به جمهوری اسلامی و رهبرش اعتقاد راسخ داد و به‌زودی خود را به سفارت ایران معرفی خواهد کرد.

بیشتر از