جرد کوشنر طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا را ملغی کرد

این طرح به دلیل مبارزات سیاسی علیه فرمانداران دموکرات ایالات متحده، ملغی شده است

ه یک عضو تیم آقای کوشنر گفته است که طرح ملی (برای مقابله با کرونا) لازم نبوده و از نظر سیاسی منطقی نیست، زیرا ویروس بیشتر ایالاتی را هدف قرار داده است که دموکرات‌ها در آن‌ها اکثریت دارند - Olivier DOULIERY / AFP

نشریه «وَنیتی فِر» در یک گزارش تازه خبر داده است که یک راهبرد ملی برای مقابله با ویروس کرونا که توسط دومین تیم ضربتی تحت ریاست جرد کوشنر (داماد دونالد ترامپ) طرح شده بود، به دلیل مبارزات سیاسی علیه فرمانداران دموکرات در برخی ایالات آمریکا، ملغی شده است.

در ماه مارس، آقا کوشنر به ریاست این تیم ضربتی منصوب شد که مستقل از تیم رسمی کاخ سفید به ریاست مایک پنس (معاون رئیس جمهوری)، وظیفه‌اش طرح برنامه توزیع آزمایش‌ها و تدارکات لازم برای مقابله  با ویروس کرونا در سراسر کشور بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه «ونیتی فر» به نقل از یک کارشناس بهداشت عمومی که هویتش اعلام افشا نشده است، اما منظما با تیم آقای کوشنر در تماس بوده است، نوشت که یک عضو تیم آقای کوشنر گفته است که طرح ملی (برای مقابله با کرونا) لازم نبوده و از نظر سیاسی منطقی نیست، زیرا ویروس بیشتر ایالاتی را هدف قرار داده است که دموکرات‌ها در آن‌ها اکثریت دارند.  

این کارشناس در ادامه گفته است: «دست‌اندرکاران سیاسی معتقدند که از آن جایی که این امر (مبارزه با تبعات ویروس)  به ایالت‌های دموکرات واگذار خواهد شد، به عنوان یک راهبرد سیاسی، آن‌ها می‌توانند فرمانداران دموکرات را  مورد سرزنش قرار دهند.»

«کاملا روشن بود که جرد (کوشنر) تصمیم گیرنده نهایی نتیجه این راهبرد بود.»

این راهبرد ملی برای تسریع آزمایش ها و عرضه که نشریه «ونیتی فر» یک نسخه آن را در اختیاردارد، هرگز اجرا نشد.

به جای آن، دونالد ترامپ طرح دیگری را اعلام کرد که بر اساس آن دولت فدرال به عنوان تسهیل کننده عملیات توزیع بسته‌های آزمایش کرونا عمل می کرد در حالی که مقامات ایالت ها عملیات استفاده از آزمایش‌ها را پیش می‌بردند. 

اما راهبرد آزمایش‌های کرونا در سطح ملی مستلزم ایجاد یک سیستم نظارتی می‌بود که وظیفه آن سهمیه‌بندی و اعطای تست‌های کرونا و تدارکات مربوطه باشد و نیز بر رفع موانع و تسهیل مقررات اداری و برقراری یک سیستم ردیابی تا نواحی و احتمال شیوع مجدد ویروس نظارت کند.

کاخ سفید به تقاضای «ونیتی فر» برای اظهارنظر در مورد این گزارش که همچنین حاوی اتهام توزیع «محرمانه» یک میلیون تست بی‌اثر کروناست، واکنش نشان نداده است. 

ظاهرا این اتهام بخشی از یک سفارش ۵۲ میلیون دلاری از سفارشی ۳.۵ میلیون دلاری برای ابتیاع بسته‌های آزمایش‌ چینی به شرکتی موسوم به «کوُگنا تکنولوژی سُلوشِنز» بوده است که نام مشتری را در برگ رسید این شرکت که در اختیار «ونیتی فر» قرار گرفته است، «دبلیو اِچ» (WH) ذکر کرده است. 

© The Independent