کیف هرمس به قیمت ۲۳۰ هزار پوند خریداری شد و رکورد جهانی را شکست

این کیف بیرکین هرمس از پوست تمساح ساخته شده و با الماس تزئین شده است

نمونه‌ای دیگر از کیف بیرکین هرمس ساخته شده از الماس و  پوست تمساح که در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۱۲۹ هزار دلار در شهر نیویورک به فروش رفت - AFP PHOTO/ TIMOTHY A. CLARY

یک کیف از نشان تجاری«هرمس» رکورد جهانی گران‌ترین کیف دستی را برای خود رقم زد و به قیمت بالای ۲۳۰ هزار پوند (۳۰۰ هزار دلار) به فروش رسید.

این کیف بسیار نادر هرمس به نام «بیرکین ۲۵ هیمالیا دایموند» از پوست تمساح نیلوتیکوس که در آفریقا یافت می‌شود، ساخته شده است و با طلای سفید ۱۸ عیار و الماس سخت پوشیده شده است.

این کیف بیرکین، یک مدل ۲۰۱۶ از خانه مد لوکس فرانسه است و وقتی در چهارشنبه گذشته در یک فروش «آنلاین» توسط حراج کریستی مستقر در لندن به حراج گذاشته شد، بالاترین فروش کلی را به خود اختصاص داد.

این نخستین بار است که کیف دستی «بیرکین هیمالیا دایموند هرمس» در یک فروش آنلاین عرضه می‌شود. این کیف رکورد جدیدی را برای هر نوع کیف دستی فروخته شده در ایالات متحده به دست آورد و بالاترین قیمتی را که تاکنون برای یک کیف دستی در حراجی آنلاین حاصل شده است، از آن خود کرد.

خریدار ناشناس است، اما یکی از افرادی بود که از ۲۹ کشور از سراسر جهان در حراجی شرکت کرده بودند و ۳۴ درصد از آنان هم برای نخستین بار در چنان حراجی شرکت می‌کردند.

کالاهای دیگر موجود در این حراج، یک کیف «برکین۳۰ هیمالیا هرمس» به رنگ سفید کمیاب بود که به قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد، یک «مینی پیکنیک کلی ۲۰ دو هرمس» به قیمت ۵۶ هزار و۲۵۰ دلار(۴۲هزارپوند)، و نمونه دیگر هم یک مدل‌ محدودشمار فابورگ برکین ۲۰ هرمس به رنگ سورمه‌ای بود که به قیمت ۲۰۰ هزار دلار(۱۵۳هزار پوند) فروخته شد.

علاوه بر این، حراج کریستی می‌گوید«قیمت‌های بسیار بالایی برای مجموعه‌های همکاری‌های هنری، لوازم جانبی و تزئینی (اکسسوری) نمایش مد «شانل»، و قطعات  محدودشمار از«ویرجیل آبلو»ی طراحی«لویی ویتون» به دست آمد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مجموع در این حراج آنلاین ۲میلیون و ۲۶۶ هزارو ۷۵۰ دلار (۱.۷۳ میلیون پوند) به دست آمد که بالاترین میزان فروش کیف‌های دستی در حراج کریستی بوده است. کریستی در ۲۰۱۹ حراج‌هایی را با ارزش سرجمع  ۴.۵ میلیارد پوند برگزار کرده بود.  

اوایل این ماه، خواننده «کاردی بی» و همسرش «آفست» برای خرید یک کیف بیرکین هرمس ۸ هزار دلاری برای دختر دوساله خود «کالچر»، با انتقاد مواجه شدند.

کمی بعد از به اشتراک گذاشتن ویدیویی که نشان می‌داد این کودک بسته هدیه کیف خود را باز می‌کند، خواننده رپ بوداک یلو از طریق ویدیویی در اینستاگرام از هدیه این کودک دفاع کرد.

کایلی جنرهم برای خریداری یک مجموعه کامل از کیف‌های مدل باگت (کیف‌های بلند و تک بند)«پرادا» و یک کیف لویی ویتون برای دختر دو ساله‌اش«استورمی»، با انتقاد مواجه شده است. 

کیف‌های بیرکین هرمس یکی از شناخته شده‌ترین طرح‌های این شرکت است که اولین بار در اواسط دهه ۱۹۸۰ و با الهام از نام بازیگر و خواننده انگلیسی «جین بیرکین» ساخته شد.

شرکت سلفریج در فوریه ۲۰۱۹ فروش پوست حیوانات عجیب مانند تمساح، سوسمار و مار افعی را ممنوع کرد. این شرکت همچنین فروش خز را در سال ۲۰۰۵ ممنوع کرده بود.

ویکتوریا بکهام، ویوین وست‌وود، دیان وون فرستنبرگ و شانل هم در کنار نشان‌های تجاری خیابانی بزرگ مانند تاپ شاپ، اچ اند ام و آدیداس، دیگر از پوست حیوانات عجیب استفاده نمی‌کنند.

واردات تجاری خز و پوست حیوانات یا ماهیان در معرض خطر یا کالاهایی که از آنها ساخته می‌شود، از جمله جواهرات، کفش، کیف و کمربند، به بریتانیا ممنوع است، مگر آن که مجوز معتبر داشته باشید.

© The Independent

بیشتر از زندگی