کاخ سفید: تا تهدید ایران برای صلح و امنیت بین‌المللی هست، تحریم هم هست

پیام کاخ سفید ساعاتی پس از رد دوباره پیشنهاد مذاکره توسط خامنه‌ای منتشر شد

دولت دونالد ترامپ پس از خروج رسمی از برجام خط‌مشی معروف به «فشار حداکثری» را در پیش گرفت- MANDEL NGAN / AFP

شورای امنیت ملی کاخ سفید در پیامی که روز جمعه،‌ ۱۰ مردادماه، منتشر کرد بر ادامه تحریم حکومت جمهوری اسلامی در صورت ادامه تهدید این رژیم برای «صلح و امنیت بین‌المللی» تاکید کرد.

در این پیام که در حساب توییتر شورای امنیت ملی کاخ سفید منتشر شد آمده است: «تحریم‌ها تا وقتی که رژیم ایران دست از تهدید صلح و امنیت بین‌المللی برندارد ادامه خواهد یافت.»

در این پیام توییتری همچنین به گسترش تحریم‌های مربوط به فلزات و دیگر مواد اولیه مورد استفاده در برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران اشاره شده است.

این بخش از توییت اشاره به وعده «گسترش چشمگیر» تحریم‌ فلزات علیه تهران است که یک روز پیشتر مایک پومپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا،‌ مطرح کرده بود.

پومپئو روز پنج‌شنبه گفت که دامنه تحریم فلزات برای ایران با افزوده شدن ۲۲ ماده خاص دیگر که می‌تواند در برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و نظامی کاربرد داشته باشد، وسیع‌تر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مواد از جمله شامل پودر آلومینیوم با خلوص بالای ۹۸ درصد است که می‌تواند در برنامه‌های هسته‌ای، نظامی یا موشکی کاربرد داشته باشد.

دولت دونالد ترامپ پس از خروج رسمی از برجام خط‌مشی معروف به «فشار حداکثری» را در پیش گرفت و هر روز بر تحریم مالی و اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی افزود تا آن را به مذاکره برای توافقی جامع‌تر مجبور کند.

در عین حال رئیس جمهور آمریکا خود چند بار پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط را به سران جمهوری اسلامی داده که هر بار با مخالفت روبه‌رو شده است.

از جمله آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه بار دیگر به این پیشنهادها اشاره کرده و رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که با این پیشنهادها به دنبال نفع شخصی خویش است.

مشخص نیست که آیا پیام شورای امنیت ملی آمریکا پاسخی به گفته‌های تازه رهبر جمهوری اسلامی است یا خیر.

بیشتر از