شمار مبتلایان به کرونا در ملبورن افزایش یافته است

پوشیدن ماسک در ایالت ویکتوریا اجباری شد

کادر درمانی در حال تخلیه یکی از مراکز نگهداری سالمندان در ملبورن استرالیا - William WEST / AFP

در ملبورن که بیش از همه شهرهای استرالیا از کرونا لطمه دیده است شمار روزانه ابتلا، به حدنصاب جدید ۷۲۳ نفر رسید تا استرالیا با مرگ دستکم ۱۳ نفر شاهد مرگ‌بارترین روز خود باشد.

همچنین طبق دستور دولت تمام ساکنان ایالت ویکتوریا باید از روز یک‌شنبه بیرون از خانه ماسک به صورت بزنند. این ایالت با بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور است.

استرالیا بابت مهار سریع شیوع اولیه کووید ۱۹ به خود مباهات می‌کرد اما موج دوم کرونا که ماه پیش در ایالت ویکتوریا آغاز شد، ملبورن پایتخت این ایالت را وادار کرد تا از نو حالت قرنطینه را برقرار کند و بیماری به سایر مناطق از جمله سیدنی هم انتقال یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا ضمن حمایت از محدودیت‌هایی که دولت ویکتوریا برقرار کرده است به خبرنگاران گفت: «اکنون چند هفته است که در ملبورن در قرنطینه سراسری به سر می‌بریم و به نتایجی که امیدوار بودیم دست نیافته‌ایم. در نتیجه تشدید محدودیت‌ها قطعاً لازم بوده است.

این ویروس در بعضی روزها دست بالا را دارد و در بعضی روزها نیز آن را به عقب می‌رانیم. اما به نظر من باید به برخی دیدگاه‌ها توجه نکنیم که می‌گویند استرالیا در برابر این ویروس نوعی مصونیت طلایی دارد.»

موریسون افزود افزایش محدودیت‌های تردد می‌تواند به اقتصاد استرالیا لطمه بزند، اقتصادی که هم‌اکنون بعد از ۳۰ سال برای نخستین بار دچار رکود شده است اما مهار نکردن موج جدید شیوع هم در درازمدت زیان‌ اقتصادی بیشتری به بار می‌آورد.

دانیل اندروز نخست وزیر ایالت ویکتوریا هم سایر محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را تمدید کرده است و ورود مهمان به منازل محله‌های جنوب غربی ملبورن را از شب پنج‌شنبه ممنوع کرده است.

او گفت نیازی به تعطیلی کافه‌ها، میخانه‌ها و رستوران‌ها نیست زیرا محیط‌هایی تحت نظارت دارند که در آن ضوابط فاصله‌گیری اجتماعی را می‌توان اجرا کرد.

آقی اندروز افزود: «ولی محیط خانه‌ها برای پذیرایی از دوستان قابل نظارت نیست.»

او گفت: «تازه‌ترین موج ابتلا نگران‌کننده است و اکثریت موارد ابتلا در کانون‌های مشخص مثل خانه‌های سالمندان رخ داده است و شمار ابتلاهای غیرقابل ردگیری خیلی کم است.»

حدنصاب قبلی ابتلای روزانه در استرالیا ۵۱۸ نفر بود که در روز دوشنبه رخ داد. جمع کل مبتلایان در استرالیا نیز در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۲۹۸ نفر رسیده است.

گزارش‌های تکمیلی در خبرگزاری‌ها آمده است.

© The Independent

بیشتر از جهان