«کایلی مور» روز یکشنبه با سفیر استرالیا ملاقات می‌کند

اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامت پژوهشگر انگلیسی-استرالیایی در زندان قرچک ورامین

کایلی مور گیلبرت از شهریورماه ۱۳۹۷ به اتهام جاسوسی برای کشور بیگانه در زندان به سر می‌برد-عکس از شبکه‌های اجتماعی

روزنامه گاردین به فایل صوتی از کایلی مور گیلبرت، پژوهشگر انگلیسی-استرالیایی زندانی در ایران دست پیدا کرده که به زبان فارسی و در زندان قرچک می‌گوید: «من نمی‌توانم چیزی بخورم. من خیلی احساس بی‌پناهی می‌کنم...خیلی ناراحتم.»

این فایل صوتی توسط همکاران و دوستان کایلی مور، تایید شده است. «کایلی قبل از انتقال از زندان اوین به قرچک، سعی داشت با کمک هم‌سلولی‌اش نامه‌ای به سفیر استرالیا در تهران بنویسد و درخواست ملاقات فوری بدهد».

حالا خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، خبر داده که او قرار است با دستور قضایی، روز یک‌شنبه، سه روز دیگر، با سفیر استرالیا ملاقات کند.

با وجود گزارش گاردین مبنی بر بیماری جسمانی کایلی، خبرگزاری قوه قضاییه نوشته که او در سلامت کامل است.

کایلی مور گیلبرت پژوهشگر انگلیسی-استرالیایی، که از حدود دو سال پیش حکم ۱۰ ساله زندانش برای «جاسوسی» را در ایران می‌گذراند، ناگهان از زندان اوین تهران به قرچک منتقل شد.

کایلی در ابتدا به بخش قرنطینه زندان قرچک منتقل شد. به‌ دلیل پیش‌گیری از انتشار کووید-۱۹ همه تازه‌واردان یک هفته باید در قرنطینه باشند. به گفته منابع خبری، او دو روز بعد به بخش عمومی زندان منتقل شد و دسترسی‌اش به دنیای خارج محدودتر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌سلولی او در بخش قرنطینه این زندان در پیامی که به بیرون فرستاد این موضوع را اظهار داشت. به نوشت گاردین، کایلی هنگامی‌که در قرنطینه نگه‌داری می‌شد بیمار بود. این منبع خبری می‌گوید: «او بعد از یک وعده غذایی بیمار شد. از مسئولان زندان می‌ترسید. او مرا با اشک و نگرانی ترک کرد.»

جزییات شرایط کایلی مور گیلبرت در حالی منتشر شد که دوستان و همکارانش «دیپلماسی سکوت» دولت استرالیا را محکوم کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که این دیپلماسی در کمک به کایلی شکست خورده است.

کایلی مورد دانش‌آموخته دانشگاه کمبریج است و در موسسه آسیا در دانشگاه ملبورن، مطالعات اسلام تدریس می‌کرده است. با توجه به اظهارات غلامحسین اسماعیلی که مورد جاسوسی را به پرونده کشور دیگر غیر از استرالیا ارتباط داده، به نظر می‌رسد کایلی مور با توجه به تابعیت بریتانیایی خود در این پرونده متهم است.

بیشتر از