۳۰۳ خودرو پلیس نیویورک در تظاهرات هفته‌های اخیر آسیب دیدند

پلیس نیویورک گفت که خسارت وارد شده به خودروهایش یک میلیون دلار است

تظاهرکنندگان طی اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان آمریکا در چند هفته نخست با پلیس درگیر شدند و چندین خودرو خسارت دیدند یا به آتش کشیده‌شدند-Johannes EISELE / AFP

اداره پلیس نیویورک اعلام  که از زمان مرگ جورج فلوید در روز ۲۵ ماه می، ۳۰۳ خودروی پلیس آسیب دیده‌اند.

به گزارش اسوشییتد پرس، روز دوشنبه، پلیس نیویورک گفت که خسارت کل وارد شده به خودروهای پلیس یک میلیون دلار است.

به ادعای اداره پلیس، ۱۴ دستگاه از این ۳۰۳ خودرو به دلیل آتش گرفتن از رده خارج شده‌اند و چندین خودروی دیگر در دست تعمیرند، و بقیه خودروها به خدمت برگشته‌اند.

در پی مرگ آقای فلوید در روز ۲۵ ماه مه در بازداشت یک مامور سابق پلیس، تظاهراتی که ماه گذشته در شهر مینیاپولیس آغاز شد به‌سرعت به تمامی ایالت‌های آمریکا گسترش یافت.

تظاهرکنندگان طی اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان آمریکا در چند هفته نخست با پلیس درگیر شدند و چندین خودرو خسارت دیدند یا به آتش کشیده‌شدند، در حالی که فیلم چندین مامور پلیس در حال اعمال زور بیش از حد منتشر شد.

اواخر ماه مه و اوایل ژوئن، برخی تظاهرکننده‌ها به اتهام پرتاب کوکتل مولوتف به خودروهای پلیس نیویورک بازداشت شدند و پرونده‌هایشان در دادگاه فدرال در حال رسیدگی است.

اروج رحمان، وکیلی ۳۱ ساله، یکی از تظاهرکنندگان بود که متهم است روز ۳۰ مه به خودروی پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کرد، اما فعلا به قید وثیقه و تا زمان محاکمه آزاد است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تظاهرکنندگان اخیرا به‌نسبت آرام‌تر بوده‌اند، اما هفته پیش، تریس موناهان، رئیس اداره پلیس نیویورک و چند مامور دیگر طی تظاهرات علیه پلیس در پل لروکلین زخمی شدند.

به گزارش نیویورک تایمز، در واکنش به این رخداد، ماموران محلی تجمع تظاهرکنندگان ضد خشونت پلیس روبه‌روی شهرداری نیویورک را تخلیه کردند، و اداره پلیس ادعا کردند که اخیرا آن جا مکان تجمع افردا بی‌خانمان شده بود.

خودروها هنوز در معرض آسیبند. روز شنبه مردی با یک پلاکارد اعتراضی پنجره یک شیشه پلیس را شکست، و شخص دیگری روی ون پلیس، شعار نوشت.

در این رخدادها جمعا سه خودرو آسیب دیدند، ولی پلیس تایید کرد که هیچ ماموری زخمی نشده‌است.

© The Independent

بیشتر از جهان