تلاش ترامپ برای مسکوت ماندن پرونده مالیاتی رابطه‌اش با استورمی دنیلز

ترامپ با تنظیم شکایتی حقوقی سعی دارد ارائه مدارک مالیاتی خود را در پرونده استورمی دنیلز مسدود کند

دیوان عالی استدلال تیم ترامپ را رد کرد که مدعی بود رئیس‌جمهور نمی‌تواند وقتی در قدرت قرار دارد توسط مقامات ایالت نیویورک مورد تحقیق و بازپرسی قرار گیرد-AFP / GETTY

دونالد ترامپ دوباره شکایتی حقوقی را تنظیم کرد که سعی دارد سای ونس، دسترسی دادستان منطقه منهتن به مدارک مالیاتی خود را مسدود کند. وکلای او می‌گویند درخواست این دادستان بر اساس «نیتی شر» صادر شده است.

تنظیم این شکایت حقوقی توسط تیم حقوقی شخصی رئیس جمهور چند هفته بعد از آن انجام شد که دیوان عالی رای داد که آقای ونس می‌تواند به درخواست خود برای دریافت مدارک مالی آقای ترامپ ادامه دهد. نمایندگان دموکرات مجلس اکنون سال‌هاست سعی دارند این مدارک را علنی سازند ولی ترامپ ادعا می‌کند تحت بررسی سازمان خدمات درآمد داخلی قرار دارد و به همین خاطر نمی‌تواند مدارک مالیاتی خود را علنی سازد. سازمان خدمات درآمد داخلی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

دیوان عالی استدلال تیم ترامپ را رد کرد که مدعی بود رئیس‌جمهور نمی‌تواند وقتی در قدرت قرار دارد توسط مقامات ایالت نیویورک مورد تحقیق و بازپرسی قرار گیرد. اما قضات این دادگاه اظهار داشتند آقای ترامپ می‌تواند درخواست ارائه مدارک خود را بر اساس زمینه‌های حقوقی دیگری به انتخاب خود به چالش بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکلای آقای ترامپ در این شکواییه نوشتند: «دادستان منطقه دادخواست عالی هیات منصفه‌ای را صادر کرد که می‌دانست خارج از پرونده است و درخواست دریافت مدارکی نامرتبط به پرونده را دارد.»

تیم وکلای آقای ترامپ افزود: «این که دادستان منطقه به گونه‌ای مشکوک ادعا می‌کند این مدارک را به دلیل تسریع امور درخواست کرده است باعث نمی‌شود جلوی اعتبارسنجی درخواست او گرفته شود. این مساله تایید می‌کند او از اصل نیت خیر پیروی نکرده و این دادخواست صرفا برای آزار رئیس جمهور صادر شده است.»

آقای ونس ظاهرا به دنبال وجوه نقد پرداختی از طرف آقای ترامپ به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگ‌سالان، است بعد از آن که ادعا شد این دو رابطه‌ای جنسی با هم داشته‌اند که البته به گفته خانم دنیلز با رضایت طرفین بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان