راهکار مشاور سابق ترامپ برای پیروزی دوباره رئیس جمهور در انتخابات

بری بنت می‌گوید جایگاه ترامپ در نظرسنجی‌ها نباید مایه ناامیدی هواداران او شود

در نظرسنجی‌ها بایدن نامزد حزب دموکرات بالاتر از دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا ایستاده است- SCOTT OLSON / Getty Images via AFP

یکی از مشاوران سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ گفته است نتایج نگران‌کننده نظرسنجی‌های فعلی که نشان می‌دهد رئیس جمهور انتخابات را به جو بایدن خواهد باخت، ممکن است نتواند رای افرادی را که نمی‌خواهند آرای سیاسی خود را علنی کنند، در نتایج نهایی نظرسنجی لحاظ کند. 

بری بنت، استراتژیست سیاسی، هنگام صحبت در برنامه نیوزنایت گفت جایگاه فعلی رئیس جمهور در نظرسنجی‌ها نباید مایه ناامیدی هواداران او شود یا به دموکرات‌ها امید فراوانی بدهد. او به این نکته اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون نیز در جایگاهی مشابه وضعیت بایدن قرار داشت ولی بسیاری از هواداران ترامپ ممکن است رای خود را مخفی کنند.

وقتی از او درباره وضعیت آقای ترامپ در نظرسنجی‌ها پرسیده شد، به آرامی پاسخ داد: «چهار سال پیش با وضعیتی سروکار داشتیم که حتی از این هم بدتر بود. بنابراین به هیچ وجه مضطرب نیستم ولی هیجان شروع این انتخابات را دارم.»

آقای بنت در سال ۲۰۱۷ با شرکای خود موسسه مشاوره‌ای را برای کمک به شرکت‌های مورد هدف توییت‌های آقای ترامپ تاسیس کرد تا بتوانند با آن حملات مقابله کنند. او به «مشکلی ساختاری» در نظرسنجی اشاره کرد و اظهار داشت عوامل دیگری نیز احتمالا دخیل است.

او گفت: «در عصر سیاست شدیدا قطبی ایالات متحده، ما شاهد پدیده جدید دیگری هم هستیم: در یک نظرسنجی بیش از ۶۵ درصد افراد گفتند نمی‌خواهند آرای سیاسی خود را با دیگران به اشتراک گذارند چرا که نمی‌خواستند به اسامی و القاب مختلف نامیده شوند. درنتیجه این مساله هم بر نظرسنجی، به ویژه در طرف جمهوری‌خواهان، تاثیر می‌گذارد.»

این درست است که خانم کلینتون اکثر سال ۲۰۱۶، از جمله تابستان و هفته‌های منتهی به انتخابات در نظرسنجی‌ها پیشتاز و جلوتر از آقای ترامپ بود. با وجود این، علی‌رغم اظهارات آقای بنت در شب گذشته، در هیچ مقطعی پیشتازی خانم کلینتون به فاصله‌ای ۱۲ درصدی از رقیب خود نرسید و همچنین پیشتازی آقای بایدن بر آقای ترامپ در سطح ملی بسیار بیشتر از فاصله خانم کلینتون با او در همین مقطع از رقابت آن دوره است.

پیشتازی خانم کلینتون هم ثبات و پایداری پیشتازی آقای بایدن طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر را نداشت و نظرسنجان این دوره نیز به تفاوت‌هایی مهم در میان هواداران آن دوره و این دوره رئیس جمهور اشاره کرده‌اند که شامل قدرت ستاد آقای بایدن در جذب رای‌دهندگان ساکن حومه شهرها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن اکنون در بسیاری از ایالات چرخشی پیشتاز رئیس جمهوری است و حتی در بعضی از قوی‌ترین پایگاه‌های سابق جمهوری‌خواهان مانند ایالات جورجیا و تگزاس نیز به او نزدیک شده یا حتی در حال مساوی کردن با او است. [ایالات چرخشی به ایالاتی گفته می‌شود که به طور ثابت جمهوری‌خواه یا دموکرات نبوده و در هر دوره صرفا وفادار به هیچ یک از دو حزب رای نمی‌دهند. سرنوشت انتخابات امریکا معمولا از نتیجه این ایالات مشخص می‌شود.]

در همین حال، نظرسنجان از چهار سال گذشته بهره جسته‌اند تا «شکست» خود در ۲۰۱۶ را مورد مطالعه قرار دهند و توضیحاتی چند برای آن بیابند. مواردی از این توضیحات شامل آمار بالای رای دادن هواداران ترامپ و عدم وزن‌بندی درست نظرسنجی بر اساس تفاوت تحصیلات رای‌دهندگان است و همچنین این واقعیت که بعضی از شهروندان تصمیم خود را در آخرین لحظه و حتی در خود روز رای‌گیری اتخاذ کردند.

با درس گرفتن صنعت نظرسنجی از شکست‌های خود و این واقعیت که آقای ترامپ این بار به جای شخصی تازه، برای بار دوم وارد عرصه انتخابات شده است، هنوز مشخص نیست اگر این توضیحات برای پیروزی غیرمنتظره آقای ترامپ امسال هم دوباره اتفاق افتد، به ویژه به این خاطر که این رقابت در دوران بحرانی ترکیبی از این بیماری عالم‌گیر ادامه‌دار با سقوط اقتصاد کشور اتفاق می‌افتد.
[توضیح مترجم]

© The Independent

بیشتر از جهان