سه میلیارد حیوان در آتش‌سوزی‌های «تابستان سیاه» استرالیا کشته و یا آواره شدند

حامیان محیط زیست این آتش‌سوزی را «یکی از بدترین بلایای حیات وحش درتاریخ مدرن» خواندند

یک کانگورو بی‌پناه در میانه سوختن خانه‌اش در حالی با ناباوری به دوربین خیره شده که پشت سر جهنم است و روبرو قتلگاه دوستانش - SAEED KHAN / AFP

تعداد حیوانات بومی استرالیا که طی «تابستان سیاه» آسیب دیدند، سه برابر میزان برآورد قبلی است که توسط صندوق جهانی (دبلیو دبلیو اف WWF) طبیعت در ماه ژانویه منتشر شد.

دبلیو دبلیو اف گفت حدود ۱۴۳میلیون پستاندار ازجمله کوآلاها، کانگروها و ۲.۴۶ میلیارد خزنده، ۱۸۰میلیون پرنده و ۵۱ میلیون قورباغه در بدترین آتش‌سوزی کشور در طی دهه‌ها آسیب دیدند.

در حالی که آتش‌سوزی‌ها همچنان در سراسر کشور رخ می‌دهد این سازمان تخمین زده است که ۱.۲۵ میلیارد حیوان دیگر در معرض آسیب خواهند بود.

اما این آمار تنها تلفاتی را شامل می‌شود که در کل مناطق آسیب‌دیده رخ داده است نه در ایالت‌هایی که بیشترین آسیب‌دیدگی را داشته‌اند.

پروفسور کریس دیکمن از دانشگاه سیدنی که در رهبری پروژه همکاری می‌کند گفت که این تعداد «کمترین میزان تخمین زده شده است» و افزود، «بی‌شک» برخی از گونه‌ها به سمت انقراض خواهند رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به‌‌ ای بی‌سی نیوز گفت: «ما هرگز نخواهیم دانست که تعدادشان دقیقا چقدر بوده است.»

این آتش‌سوزی بیش از۱۱ میلیون هکتار را در سراسر جنوب شرقی استرالیا نابود کرد که منطقه‌‌ای معادل تقریبا نیمی از مساحت بریتانیا است.  

درموت اوگورمن مدیر عامل دبلیو دبلیو اف استرالیا گفت: «این حادثه یکی از بدترین بلایای حیات وحش در تاریخ مدرن بود.»

دکتر لی لی ون ایدن از دانشگاه سیدنی هم که در رهبری پروژه همکاری می‌کند گفت نمی‌تواند در مقایسه به آتش‌سوزی دیگری که این حجم از مرگ‌و‌میر را به وجود آورده باشد، فکر کند.

پروفسور دیکمن می‌گوید: «وقتی به سایر فجایع جهانی به طور گسترده‌تری نگاه کنیم شاید بتوانیم آن را با نشت‌های نفتی اکسون والدز در سال ۱۹۸۹ یا نشت بی‌پی هورایزون دیپواتر در سال ۲۰۱۰ مقایسه کنیم.»

دکتر لی لی ون ایدن گفت تحقیقات دبلیو دبلیو اف اولین بررسی آسیب دیدگی حیوانات از آتش‌سوزی در سراسر این قاره بود.

دکتر اوگارمن گفت این یافته‌ها «به کشورهای دیگر چشمه‌‌ای از آینده آتش‌سوزی‌های بزرگ را نشان می‌دهد و این که چه تأثیرات مهلکی بر حیات وحش خواهند داشت».

بحران اقلیمی و سال‌های خشک‌سالی، جنگل‌های استرالیا را به شکل غیر معمول خشک کرده است.

پروفسور دیکمن گفت آتش‌سوزی‌های فزاینده بزرگ از این دست که بین سپتامبر ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰رخ داد و۳۴ نفر را کشت و۳۰۰۰ نفر را در استرالیا بی‌خانمان کرد، ممکن است بیشتر تکرار شود.

او به ‌‌ای بی‌سی نیوز گفت: «فکر می‌کنم که در تغییرات اقلیمی شیطان را دست به کار کرده‌ایم. خیلی سخت است که ضربه‌های انسان را به محیط زیست جبران کنیم.»

گزارشای بیشتر در رویترز موجود است.

© The Independent

بیشتر از جهان