افزایش فروش ماشین ظرف‌شویی در کره جنوبی پس از شیوع کرونا

افزایش پخت‌وپز در خانه ظاهرا باعث روی آوردن مردم به ماشین ظرف‌شویی شده

فروش ماشین ظرف‌شویی در کره جنوبی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به همین زمان در سال گذشته با ۴۵۹ درصد افزایش روبه‌رو بوده است- iStockphoto

گزارش‌ها حاکی است در اثر تغییر فرهنگ غذاخوری در طول بحران کرونا در کره جنوبی، فروش ماشین ظرف‌شویی ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده در ماه مارس حاکی است که عادات غذاخوری در کره جنوبی پس از وضع قوانین فاصله‌گیری اجتماعی تغییر چشم‌گیری داشته و بسیاری از مردم به خرید آنلاین مواد غذایی روی آورده و بیرون غذا نمی‌خورند.

افزایش پخت‌وپز در خانه ظاهرا باعث روی آوردن مردم به ماشین ظرف‌شویی شده چرا که کره‌ای‌ها دیگر به رستوران نمی‌روند.

با توجه به پایگاه خبری آسیای شرقی «آجو بیزنس دیلی»، در کره جنوبی زوج‌های جوان و شاغل، والدین پرمشغله و مجردها غالبا در رستوران غذا می‌خوردند و جوانان بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال غذاهای آماده و تحویل در محل را، قبل از شروع همه‌گیری ویروس، ترجیح می‌دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یانگ سان ایتی لند، فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در سئول، به این پایگاه خبری گفته است که فروش ماشین ظرف‌شویی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به همین زمان در سال گذشته با ۴۵۹ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

یک سخنگوی این شرکت گفت: «بیشترین رشد فروش در نیمه اول سال جاری مربوط به ماشین ظرف‌شویی بوده است.»

وی افزود: «اگر به همین صورت پیش برویم، به نظر می‌رسد ماشین ظرف‌شویی امسال رکورد بالاترین فروش را بزند.»

کره جنوبی به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهایی شناخته می‌شود که توانسته با بحران کووید-۱۹ مبارزه کند و سازمان بهداشت جهانی به خاطر اقدامات‌شان از آن‌ها تقدیر به عمل آورده است.

با این که موارد ابتلای روزانه در این کشور روز یک‌شنبه به ۱۱۳ نفر افزایش یافت، که پس از چهار ماه بالاترین میزان روزانه بوده است، اما یک روز بعد به زیر ۶۰ مورد در روز رسیدند.

با توجه به آمار مرکز اطلاعات کرونا دانشگاه جانز هاپکینز، مقامات بهداشت کره جنوبی از آغاز شروع ویروس، فقط ۱۴ هزار و ۲۰۳ مورد قطعی مبتلا و ۳۰۰ مورد مرگ را در این کشور ثبت کرده‌اند.

موفقیت کره جنوبی در مهار کووید-۱۹ به مسؤولین امکان داده تا بعضی از محدودیت‌های اجتماعی را آسان‌تر کنند. هواداران ورزشی برای اولین بار در سال جاری می‌توانند به دیدن مسابقه بیسبال در روز یک‌شنبه بروند.

دولت کره روز جمعه تصمیم گرفت با ده درصد ظرفیت ورزشگاه، اجازه بدهد هواداران به دیدن مسابقه بروند به شرط آن که ماسک صورت داشته باشند.

هواداران باید هنگام ورود به ورزشگاه مشخصات خود را ثبت کنند و در صورت رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و نداشتن تب وارد ورزشگاه شوند.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از زندگی