هدف چالش انتشار عکس‌های سیاه و سفید زنان در اینستاگرام چیست؟

این جریان به راه افتاده تا «قدرت را جشن بگیرد، عشق را گسترش دهد و به تمام زنان یادآوری کند که حمایت از یکدیگر همه چیز است»

سایر افراد مشهوری که سلفی‌های سیاه وسفید  منتشر کرده‌اند جنیفر گارنر، ناتالی پورتمن، دمی لوواتو و تریس الیس رویس هستند-عکس از اینستاگرام

در طول این سال‌ها شبکه‌های اجتماعی برای ما شماری از چالش‌های پر سروصدا را فراهم کرده است و خیلی از آنها مردم را به مشارکت در کارهای غیرمعمول واداشته‌اند، از خالی کردن یک سطل یخ زیر صفر درجه روی سرشان گرفته تا ژست گرفتن در عکس‌هایی که درآن ساک خرید تزئین شده را به جای لباس تن‌شان کرده‌اند.

اما حالا یک جریان پرسروصدای جدید دربخش تولید محتوای اینستاگرام افراد به راه افتاده است.

این جریان جدید با عنوان «چالش پذیرفته شد» (Challenge Accepted) و یا «چالش حمایت زنان از زنان» شناخته شده که در آن افراد عکس‌های سیاه وسفید خود را منتشر می‌کنند و تعداد زیادی از افراد مشهور نظیر«ریس ویترسپون» و «اوا لونگوریا» در آن شرکت کرده‌اند.

اما این چالش دقیقا چیست و چطور می‌توانید در ان شرکت کنید؟ هر آنچه می‌خواهید بدانید در اینجا آمده است.

جریان «چالش پذیرفته شد» چیست؟

در تلاش برای گسترش جریانی مثبت و همچنین توانمند‌سازی زنان در بحبوبه همه‌گیری جهانی، خانم‌ها عکس‌های تک‌رنگ خودشان را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و سایر دوستان خود را هم  به همین انجام کار ترغیب می‌کنند.

بنابر گفته‌های سخنگوی اینستاگرام این جریان به راه افتاده تا«قدرت را جشن بگیرد، عشق را گسترش دهد و به تمام زنان یادآوری کند که حمایت از یکدیگر همه چیز است.»

زنان در کنار عکس های سیاه و سفیدشان از هشتگ حمایت زنان از زنان (womensupportingwomen#) و یا چالش سیاه و سفید (blackandwhitechallenge#) استفاده کرده و جمله «چالش پذیرفته شد»(Challenge Accepted) را در توضیح عکس اضافه می‌کنند.

این هشتگ‌ها میلیون‌ها پست در اینستاگرام به دست آورده است. هشتگ حمایت زنان از زنان نزدیک به هفت میلیون بار تگ شده است، هشتگ چالش پذیرفته شد سه میلیون بار نوشته شده و هشتگ چالش سیاه و سفید هم یک میلیون بار تکرار شده است.

چطور می توانم در این چالش شرکت کنم؟

برای شرکت کردن شما باید یکی از عکس‌های سیاه و سفید خود را در اینستاگرام منتشر کرده و زنان دیگر را در توضیح عکس تگ کنید تا زنجیره ادامه پیدا کند.

شما باید هشتگ‌های ذکر شده را نوشته و جمله چالش پذیرفته شد را هم در توضیح بنویسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعضی از افراد هم از طریق پیام خصوصی و مستقیم  در اینستاگرام سایر افراد را دعوت می‌کنند و این متن را می نویسند: «یک چالش توانمند سازی زنان در اینستاگرام به راه افتاده است. من فکر می‌کنم تو زن معرکه و قوی هستی و من دقت کردم که ببینم چه کسی از پس این چالش برمی‌آید، اما مهمتر از همه این‌ها من زنانی را انتخاب کرده‌ام که می‌دانم ارزش‌ها و دیدگاهم را با جهان قسمت می‌کنند.

«تو یکی از همان زنانی. یک عکس سیاه و سفید تکی از خودت منتشر کن، بنویس «چالش پذیرفته شد» و بعد هم اسم من را عنوان (منشن) کن. ۵۰ زن را برای انجام همین کار از طیق پیام خصوی انتخاب کن. من تو را انتخاب کردم زیرا تو زیبا، قوی و معرکه‌ای. بیا به هم (شکلک) قلب بدهیم!»

چه افراد مشهوری به این جریان پیوسته‌اند؟

این جریان اینستاگرام را پر کرده و افراد بسیاری را هم درگیر کرده است از کیم کارداشیان گرفته تا الیزابت هرلی.

گابریل یونیون عکسی از خودش که در اتومبیل نشسته را منتشر کرده در توضیح نوشت که پنج زن  او را به این جریان دعوت کرده‌اند که ونسا بریانت هم جزو آنها لست.

او نوشت: «چالش پذیرفته شد. (شکلک) قلب من برای شما زنان محشر!!! بیایید ادامه بدهیم و مطمئن شویم که شما آن را تأیید و از آن پشتیبانی می‌کنید و از زنانی که بیشتر از همه به این نیاز دارند، حمایت می‌کنید. برای شما هشتگ ما همه به دست می آوریم WeAllWeGot# می‌فرستم.(به همراه شکلک های قلب سیاه)

کری واشنگتن هم که توسط بریانت انتخاب شده بود سلفی سیاه و سفیدی از خودش منتشر کرد و نوشت: «چالش پذیرفته شد. ممنونم ونسا بریانت vanessabryant@که من را انتخاب کردی. من از قدرت زنانی که عاشق یکدیگرند و همدیگر را رشد می دهند در شگفتم!!! من تو را ستایش می‌کنم.»

واشنگتن هم به نوبه خود ویترسپون، همبازی خود در فیلم «آتش های کوچک در همه جا» را انتخاب کرد که نوشت:«سپاس از تما این زنان سحر آمیز زندگی ام برای این عشق و حمایت بی پایان. بیایید به این درخشش بر یکدیگر ادامه دهیم. این همه چیز درباره خواهرانه بودن است هشتگ حمایت زنان از زنان womensupportingwomen#»

جنیفر انیستون هم به این چالش پیوست و نوشت: «سپاس از همه زنان با استعداد و زیبا در زندگی ام که عالی ترین پیام‌ها را امروز برای من فرستادید. حقیقت باید گفته شود. من واقعا این هشتک چالش پذیرفته شد را نمی‌فهمم، اما کیست که دوست نداشته باشد به هر دلیل خوبی از زنان حمایت کند! پس من هم می گویم....چالش پذیرفته شد.

او همچنین از این جریان استفاده کرد تا ثبت نام در انتخابات را به مردم یاد آوری کند و افزود که «این کار بهترین راه برای حمایت از سایر زنان است». او نوشت: «تمام دوستان، دوست دخترها،‌ خواهران، مادران و دختران را ترغیب کنید که این کار را انجام بدهند. انتخابات بسیار به ما نزدیک است ما نیاز داریم که از یکدیگر مراقبت کنیم و عاشق هم باشیم!»

سایر افراد مشهوری که سلفی‌های سیاه وسفید  منتشر کرده‌اند جنیفر گارنر، ناتالی پورتمن، دمی لوواتو و تریس الیس رویس هستند.

© The Independent

بیشتر از زندگی