خرید لامبورگینی با اختلاس از صندوق اعانه بیکاری کرونا در فلوریدا

این فرد روز جمعه بازداشت شد و با وثیقه صد هزار دلاری آزاد شده است

هاینز متهم است که از طرف چند شرکت مختلف درخواست کمک مالی داده‌است -Roger Kisby/Getty Images for Amazon Devices and Services/AFP

مقام‌های ایالت فلوریدا روز دوشنبه گفتند که مردی متهم است که از یک صندوق اعانه بیکاری کرونا، ۹/۳ میلیون دلار (سه میلیون پوند) سرقت و بخشی از این پول را صرف یک اتومبیل اسپورت لامبورگینی کرده‌است.

به گفته بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دیوید تی هاینز، ساکن شهر میامی ایالت فلوریدا، متهم به اختلاس بانکی، تسلیم اظهارنامه‌های کذب به یک سازمان مالی، و دست داشتن در معاملاتی با عواید غیرقانونی شده‌است.

دادستان‌ها هاینز ۲۹ ساله را متهم کرده‌اند که درخواست‌های تقلب‌آمیز به «برنامه محافظت از دستمزد» یا پی‌پی‌پی تسلیم کرده است. این طرح دولتی برای کمک به کارفرمایان در پرداخت دست‌مزد کارکنانشان در طول همه‌گیری ویروس کرونا اجرا شده‌است.

هاینز متهم است که از طرف چند شرکت مختلف درخواست کمک مالی داده‌است. بازپرس‌ها می‌گویند که هیانز درباره حقوق کارکنان در شرکت‌ها دروغ گفت و دستمزد آن‌ها را بزرگ‌نمایی کرد.

هاینز جمعا خواها ۵/۱۳ میلیون دلار (۴/۱۰ میلیون پوند) وام شد، ولی کمی کمتر از ۴ میلیون دلار دریافت کرد، و متهم است که آن را به مصرف خریدهای افراطی رساند.

در بیانیه آمده‌است که چند روز پس از دریافت پول، «هاینز یک اتومبیل اسپورت لامبورگینی هوراکان مدل ۲۰۲۰ به قیمت تقریبی ۳۱۸ هزار دلار خرید که آن را مشترکا به نام خودش و یکی از شرکت‌هایش ثبت کرد.»

به گفته دادستان‌ها، او هم‌چنین هزاران دلار در وب‌سایت‌های زوج‌یابی و بابت جواهر و لباس خرج کرده است و در هتل‌های مجلل «میامی بیچ» اقامت داشت.

اما به گفته بیانیه، هاینز دست‌مزدهایی را که در درخواست وامش ذکر کرده بود نپرداخت.

هاینز روز جمعه بازداشت شد و در اولین جلسه دادگاهش در روز دوشنبه، برایش وثیقه‌ای ۱۰۰ هزاردلاری (۷۷ هزار پوندی) تعیین کردند.

او روز ۱۴ اکتبر بار دیگر در دادگاه حاضر خواهد شد.

طرح پی‌پی‌پی در ماه مارس برای کمک به کسب‌های کوچک در جبران درآمد از دست رفته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اعلام شد.

از آن زمان سناتورهای آمریکا یک بسته حمایتی یک تریلیون دلاری برای تقویت اقتصاد کشور تصویب کرده‌اند. همه‌گیری کرونا در آمریکا هنوز ادامه دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۴ هزار مورد ابتلا در آمریکا گزارش شده، که شمار کل مبتلایان را به ۴/۴ میلیون نفر می‌رساند.

دست‌کم ۱۵۰هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند و ۳/۱ میلیون نفر بهبود یافته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان