برگزاری فصل آینده لیگ برتر فوتبال جزیره با نصف ظرفیت استادیوم‌ها

باید مشخص شود شعار دادن در استادیوم‌ها ریسک انتقال ویروس را بالا می‌برد یا نه

مسئولین برگزاری مسابقات می‌گویند باید فاصله‌گذاری اجتماعی در استادیوم‌ها را بازنگری کنیم، و این کار را خیلی دشوار خواهد کرد- DANIEL LEAL-OLIVAS / POOL / AFP

ورزشگاه‌های انگلستان بعید است که امسال اجازه جا دادن را به کل تماشاگران داشته باشند، و به گفته یک مشاور ارشد دولت بریتانیا، کل فصل لیگ برتر ۲۱-۲۰۲۰ ممکن است در مقابل جمعیتی کمتر از تماشاگران همیشگی برگزار شود.

این ماه دولت بریتانیا برنامه‌هایی را اعلام کرد که در رخدادهای ورزشی آزمایشی و برگزیده‌ای، تماشاگران رهنمودهای جدید را به آزمایش بگذارند. کریکت اولین ورزشی بود که تماشاگران به آن بازگشتند، و روز یک‌شنبه در استادیوم اووال، هزار نفر بازی دوستانه بین ساری و میدلسکس را تماشا کردند. جام قهرمانی بیلیارد جهان در سالن کروسیبل و جشنواره اسبدوانی گودوود نیز رخدادهایی آزمایشی خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمز کالدر، که عضو کارگروه مشترک ورزش و مقام‌های بهداشت بود به بی‌بی‌سی گفت: «خیلی تعجب خواهم کرد اگر امسال بتوانیم استادیوم‌ها را با ظرفیت کامل‌شان ببینیم.» این کارگروه قواعد بازگشت تماشاگران به مسابقات ورزشی را تدوین کرده است. کالدر افزود: «اگر واقع‌بین باشیم، احتمالا تولید انبوه واکسن و نیز میزان اثرگذاری بالای آن لازم است تا بتوانیم واقعا استادیوم‌ها را در ظرفیت کامل ببینیم.»

کالدر گفت که ممکن است فصل جدید فوتبال پیش روی با جمعیت کمتری برگزار شود. وی افزود: «به نظرم اگر واقع‌بین باشیم، سال آینده… و احتمالا بقیه فصل را زیر ذره‌بین خواهیم بود.»

کالدر هم‌چنین گفت که آزمایش‌هایی در جریان است تا مشخص شود شعار دادن و آواز خواندن در استادیوم‌ها ریسک انتقال ویروس را بالاتر می‌برد یا نه.

او گفت: «اگر قطرات ریز زیادی پخش نشود، می‌توانیم فاصله‌گذاری اجتماعی را که برای کروسیبل و اووال الزامی است اعمال کنیم… اما اگر مشکلی باشد، باید فاصله‌گذاری اجتماعی در استادیوم‌ها را بازنگری کنیم، و این کار را خیلی دشوار خواهد کرد.»

رویترز

© Reuters

بیشتر از ورزش