خطای آیفون در نشان دادن دسترسی اینستاگرام به دوربین کاربران

نشانه‌های دوربین آیفون کاربران را به وحشت انداخت

اینستاگرام اعلام کرد که این موضوع به دلیل یک خطا پیش آمده و جاسوسی درکار نبوده است - PIXABAY

یک خطای نرم‌افزاری (باگ) در کد اینستاگرام موجب شد که کاربران تصور کنند این برنامک در هنگام مشاهده پست‌ها، از دوربین کاربران استفاده می‌کند.

کاربران اینستاگرام پس از دانلود iOS 14 Beta مخصوص گوشی‌های آیفون، نشانه‌ای را مشاهده کردند که هنگامی که یکی از برنامک‌ها از اطلاعات خصوصی همچون دوربین یا موقعیت مکانی استفاده می‌کند، به کاربران هشدار می‌دهد.

بسیاری از افراد تصور کردند که اینستاگرام در حال انجام فعالیت‌های غیرمجاز است و با استفاده مخفیانه از دوربین، جاسوسی آن‌ها را می‌کند.

اما اینستاگرام اعلام کرد که این موضوع به دلیل یک خطا پیش آمده و جاسوسی درکار نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس توضیحی که اینستاگرام داده، این خطا به دلیل Create Mode اینستاگرام پیش آمده که به کاربران امکان می‌دهد پست‌هایی غیر از آن‌چه در تصاویر و ویدیوهاست بسازند. فعال شدن این امکان، ممکن است به خطای هشدار استفاده از دوربین منجر شود.

یک سخنگوی اینستاگرام در این باره به The Verge گفت: «ما تنها زمانی که شما قبول می‌کنید به دوربین‌تان دسترسی پیدا می‌کنیم. به عنوان مثال، وقتی شما از صفحه پست‌های اصلی به دوربین می‌روید. ما این خطای iOS 14 Beta را که به اشتباه به کاربران می‌گوید دوربین آن‌ها در حال استفاده است، پیدا و اصلاح کردیم. ما هیچ دسترسی به دوربین شما نداریم و هیچ محتوایی ضبط نشده‌است.»

این تنها موردی نیست که اخطارهای iOS 14 به کاربران فعالیت‌های مشکوک را گزارش می‌دهد. TikTok، Reddit، LinkedIn از جمله ۵۳ برنامکی‌اند که آیفون نشان داده بدون این‌که کاربر به آن‌ها اجازه داده باشد به clipboard دسترسی دارند.

Clipboard جایی است که وقتی یک محتوا را کپی می‌کنید، قبل از این‌که آن را جایگزین کنید، محتوا در آن قرار می‌گیرد. TikTok گفته‌است این اقدام را که یک رفتار «هرز تکرارشونده» خوانده شده، متوقف می‌کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی