زندانی نئونازی، به جرم داشتن پورنوگرافی کودکان محکوم شد

این مجرم فیلم‌هایی از تجاوز به پسران و دخترانی که برخی پنج سال بیشتر ندارند، در اختیار داشت

دادستان گفت که مامورانی که تلفن و دو لپ‌تاپ او را ضبط کردند، «مدارکی از پرونوگرافی کودک» و نیز تبلیغات تروریسی راست افراطی در آن‌ها یافتند-Counter Terrorism Policing North East

یک مرد نئونازی به جرم داشتن تصاویر نامناسب از کودکان و پورنوگرافی افراطی، زندانی شد.

یاچک چورزفسکی که پیوندهایی با گروه تروریستی «لشکر سومنکریگ» داشت، پارسال به جرم تخلفات تروریستی به زندان رفته بود. ولی حالا دادگاه «هرو کراون» بریتانیا این مرد ۱۹ ساله را به جرم دانلود ویدیوها، تصاویر و انیمیشن‌هایی که تجاوز به کودک، زنای با محارم و «آمیزش جنسی با یک جسد» را نشان می‌دهند، محکوم کرده‌است.

در دادگاه گفته شد که این مدارک روز ۲۰ فوریه سال گذشته به دست پلیس افتاد، زمانی که پلیس چورزفسکی را در فرودگاه لوتون متوقف کرد.

او پس از دیدار با مادرش که در «‌های ویکامب» زندگی می‌کند، در آستانه پرواز به لهستان بود.

مارجیا مصطفی، دادستان گفت که مامورانی که تلفن و دو لپ‌تاپ او را ضبط کردند، «مدارکی از پرونوگرافی کودک» و نیز تبلیغات تروریسی راست افراطی در آن‌ها یافتند.

وی گفت: «محتوای تصاویر کاملا ناراحت‌کننده است.» و افزود که چهار ویدیو در جدی‌ترین رده تخلف، یعنی تجاوز به پسران و دخترانی را که برخی پنج سال بیشتر ندارند، هستند.

خانم مصطفی گفت که قربانیان هم دختر و هم پسر بودند، و افزود: «آشکار است که سر و وضعشان مرتب شده و احتمال دارد که این کودکان را وادار کرده باشند رو به دوربین لبخند بزنند.»

چورزفسکی همچنین اعتراف کرد که بیش از ۵۰۰ تصویر پورنوگرافی افراطی دارد، که عمدتا مربوط به انیمیشن شخصیت‌هایی از یک کارتون محبوب کودکان در حال زنای با محارم است.

او در سه مورد اتهام داشتن تصاویر نامناسب از کودکان و یک مورد پورنوگرافی افراطی، از جمله تصاویری که نشان دهنده «عمل جنسی با یک جسد است» خود را گناهکار دانست.

قاضی آنوپاما تامپسن چورزفسکی را به هشت ماه زندان محکوم کرد، که در پی سپری شدن حکم چهارساله قبلی او به جرم داشتن تبلیغات تروریستی نئونازی اجرا خواهد شد.

او گفت مجرم که اکنون در زندان «اچ‌ام‌پی بولینگدن» محبوس است، در پایان دوران محکومیت خود به لهستان بازگردانده خواهد شد.

قاضی افزود: «به نظر من می‌رسد تا جایی که به منافع عامه مربوط می‌شود، تمدید حکم شما به مدتی بیش از آن که هم اکنون در حال تحملش هستید، حاصلی ندارد.

از هنگام بازداشت اولیه شما زمان زیادی گذشته، و کارها باید مطابق روال انجام گیرد، و پرونده شما [در جریان پرونده تروریستی] باید توسط دادگاه جنایی مرکزی رسیدگی می‌شد.»

روز چهارشنبه چورزفسکی که تی‌شرت آبی به تن داشت، و عینک زده بود، با مو وریش بلند، هنگام دریافت حکم واکنشی از خود نشان نداد.

در دادگاه گفته شد که مشاوران زندان «سعی کردند با متهم به طور کلی در باره رفتار خلافکارانه‌اش صحبت کنند، ولی توفیق زیادی نداشته‌اند.»

رابرت انگلیش، وکیل مدافع گفت که چورزفسکی به او گفته است که این تصاویر را زمانی که بین ۱۵ تا ۱۷ سال داشته دانلود کرده‌است.

وی به دادگاه گفت: «از او پرسیدم چرا آن تصاویر را دارد. او می‌گوید که آن موقع جوان‌تر بود، کنجکاو و حتی علاقه‌مند بود.

اما حالا دیگر علاقه‌ای ندارد، و این فقط اتفاقی است که در گذشته او افتاده است.»

آقای انگلیش گفت که چورزفسکی اصالتا اهل لهستان است، و در رفت و آمد میان محل زندگی پدرش در لهستان و مادرش در بریتانیا «پرورش ناهنجاری» داشته است.

گزارشی پیش از صدور حکم که پس از محکومیت او به تروریسم تدوین شده، می‌گوید که او «درون‌گرا و منزوی است»، مورد زورگویی بوده، و در برقراری دوستی و ارتباط با دیگران دچار مشکل است.

آقای انگلیش گفت که احتمال می‌رود چورزفسکی دچار عارضه طیف اوتیستیک باشد، ولی تشخیص رسمی انجام نشده است. او افزود: «این خصلت‌های مختلف…باعث شده که مدت زیادی را تنها در اینترنت سپری کند.»

در ماه سپتامبر، چورزفسکی پس از اعلام گناهکاری خود در ده مورد اتهامی داشتن مدارک مفید برای تروریست‌ها، زندانی شد.

در آن دادگاه گفته شد که او در خانه‌اش همچنین مطالب شیطان‌پرستانه حاوی تصاویر تجاوز جنسی و کودک‌آزاری داشته است.

پلیس متروپولیتن گفت که چورزفسکی «انبوهی از دستورعمل‌های تروریستی، ساخت بمب و تولید اسلحه جمع کرده بود.»

او دوست اسکار دان کوژورفسکی، از رهبران گروه ممنوعه نئونازی تروریستی «لکشر سونرکریگ» بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دان کوژورفسکی، که پیش‌تر عضو گروه «اقدام ملی» بود، سال گذشته پس از فراخوان حملات تروریستی به هدف‌هایی از جمله شاهزاده هری، به جرم تخلفات تروریستی به زندان افتاد.

متهم دیگر، میخال ژوسوک، نیز که تبعه لهستان است، وبلاگی را می‌گرداند که مشوق تجاوز و شکنجه مخالفان، از جمله کودکان خردسال بود، و دان-کوژورفسکی درباره سر بریدن نوزادان مطلب می‌نوشت.

تلفن همراه چورزفسکی حاوی چندین عکس از او و دان‌کوژورفسکی با پرچم نازی و در حال سلام هیتلری بود.

پلیس کشف کرد که چورزفسکی مقدار زیادی محتوای راست افراطی در ستایش از هیتلر، نئونازیسم، استالینیسم، یهودی‌ستیزی، و فراخوان نسل‌کشی در اختیار دارد.

در آن زمان، فرمانده ریچارد اسمیت، رئیس فرماندهی ضدتروریسم پلیس متروپلیتن، گفت: «اشتغال ذهنی چورزفسکی با نئونازیسم، تروریسم و اسلحه، کنجکاوی بی‌خطر نبود.»

© The Independent

بیشتر از جهان