ساخت دیوار چهارمتری محافظ در اطراف کاخ سفید

این تصمیم پس از اعتراضات اخیر مردمی در آمریکا گرفته شده است

معترضان آمریکایی حوالی ساختمان کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی-Olivier DOULIERY / AFP

کاخ سفید مشغول تکمیل احداث دیوار حائل چند میلیون دلاری به جای نرده‌های سابق است.

تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد احداث این دیوار در خیابان پنسیلوانیا در حال تکمیل است که وقتی دیوار جدید تا سال آینده کامل شود دیگر منظره کاخ سفید از این خیابان نمایان نخواهد بود.

با ادامه ساخت و ساز دیوار، بخش‌هایی از خیابان بسته شده و دیواری موقت به پا شده است.

طبق برنامه‌هایی که پیش از کابینه دونالد ترامپ ریخته شده بود، کاخ سفید قرار است نرده‌های آهنی دور خود را با دیواری چهار متری که «قابل درنوردیدن نیست» جایگزین کند.

طبق این برنامه‌ها، تدابیر امنیتی ارتقا یافته شامل پست‌های نگهبانی بیشتر و قوی‌تر در سراسر این دیوار حائل، فناوری تشخیص نفوذ به محل، و کاهش «تهدیدهای امنیتی در آینده» است.

نرده فعلی که دو متر است ظاهرا طی دهه گذشته اجازه ورود چندین نفر را به محوطه داده و نقص‌هایی در برقراری امنیت کاخ سفید داشته است.

در حادثه‌ای در سال ۲۰۱۴، یک مرد مسلح به کاخ سفید وارد شد که باعث شد رئیس وقت سرویس مخفی ایالات متحده از سمت خود استعفا دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرویس مخفی در همکاری با سرویس ملی پارک‌های ایالات متحده می‌گوید با تکمیل این طرح حدود ۱۱۵۰ متر از دیواری آهنین به دور کاخ سفید کشیده خواهد شد.

احداث این دیوار که از سال گذشته آغاز شد بعد از آن از سر گرفته شد که دیوار حائلی سه متری به طور موقت برای مقابله با تظاهرات «جان سیاه‌پوستان مهم است» در واشینگتن‌ دی‌سی در ماه گذشته بر پا شد تا تمهیدات امنیتی کاخ سفید ارتقا یابد.

این تصمیم که در بحبوحه خشم و اعتراضات ملی به خاطر قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی غیرمسلح، به دست پلیس شهر مینیاپولیس اتخاذ شد به عنوان محروم کردن معترضان از «خانه مردم» مورد انتقاد قرار گرفت و محکوم شد.

موریل باوزر، شهردار واشینگتن دی‌سی ماه گذشته گفت: «این روایتی غم‌انگیز است که کاخ سفید و ساکنان‌اش باید پشت دیوار قرار بگیرند.»

© The Independent