افشاگری درباره جدایی هری و مگان از خانواده سلطنتی

«درگیری دوشس‌ها یک افسانه رسانه‌ای بود»

از چپ شاهزاده چالرز، شاهزاده ویلیام، کیت میدلتون، مگان مرکل و شاهزاده هری- Paul ELLIS / AFP

کتابی درباره بزرگترین شکاف پیش روی خانواده سلطنتی در این نسل، ادعا کرده است که هیچ خصومتی میان دوشس کمبریج و دوشس ساسکس وجود نداشته و مسئله صرفا این بوده است که این دو هیچ وجه مشترکی نداشتند. 

تصمیم شاهزاده هری و مگان مرکل برای کناره‌گیری از وظایف سلطنتی خود، به گمانه‌زنی‌هایی درباره میزان راحت مستقر شدن مرکل در خاندان سلطنتی، و موشکافی‌های فراوانی درباره رابطه آنان با کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام، دامن زد. 

با این حال، نویسندگان «یافتن آزادی»‌ که در نشریه تایمز و ساندی تایمز به شکل سریالی منتشر می‌شود، گفته‌اند که هرگونه گمانه‌زنی درباره درگیری میان دو دوشس که منجر به دعوای پشت صحنه میان آن دو شده بوده باشد، یک افسانه رسانه‌ای است. 

نویسندگان آن مطالب می‌گویند، رسانه‌ها ظاهرا در انداختن دلیل تصمیم دوشس به رفتن به ویندزور و بیرون رفتن از چتر حمایتی کاخ کنزینگتون بر دوش «درگیری میان دو دوشس» ‌زیادی عجله کردند، در حالی که این هری بود که از دست برادرش به ستوه آمده بود. 

نویسندگان، کرولین دورنا و امید اسکابی، می‌نویسند:‌ «حقیقت این است که مگان و کیت آنقدرها همدیگر را نمی‌شناختند.»

آنان می‌گویند که رابطه دو دوشس از وقتی که اولین بار هم را ملاقات کردند، پیشرفت چندانی نکرد و مگان از عدم حمایت کیت در سخت‌ترین دورانی که او با رسانه ها داشت، ناامید شده بود. اما بنا به آن کتاب، شایعاتی مبنی بر آن که مگان در هنگام پرو لباس ساقدوش برای پرنسس شارلوت، کیت را به گریه انداخته است، اشتباه است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن بود که «درخواست‌های سرسختانه»‌مگان که اشک کیت را درآورد، حاضران در آنجا را «دچار ابهام کرده بود.» یک منبع که در آنجا حضور داشته بود، گفت:‌ «برخی از بچه‌ها همکاری نمی‌کردند، و خیلی همه چیز شلوغ بود. همه سعی می کردند هر جا که ممکن است کمک کنند، اما پرو کردن لباس با بچه‌ها اصلا کار آسانی نیست. اما کسی اشکی نریخت.» 

«و در پایان، کار پرو لباس خوب پیش رفت. کیت و مگان هر دو کمی تحت فشار بودند، اما حرفه‌ای رفتار کردند، و افراد دیگری هم آنجا بودند.»

دوک و دوشس ساسکس می‌گویند که در  تهیه آنن کتاب مشارکتی نداشته‌اند و گزارش خانم اسکابی و خانم دورند بر اساس مکالمه‌های آنان با دوستان این زوج و منابع دیگر بوده است.

گفته می‌شود که آن کتاب علاوه بر اثبات غلط بودن شایعات، حاوی شماری از ادعاها درباره تلخیِ گسترنده زوج ساسکس در قبال ساختار موجود در اطرافشان است. 

از جمله این ادعا که شاهزاده ویلیام می‌ترسید که در جریان ازدواج برادرش با خانم مرکل، «هوس، چشم‌های او را کور کرده باشد.»

نویسندگان ادعا می‌کنند که هری از نظر «متکبرانه» برادرش خشمگین شده و توصیه ویلیام مبنی بر این که «تا هر وقت که دلت می‌خواهد فکر کن تا این دختر را بشناسی»، او را ناراحت کرده است. 

به گفته نویسندگان، ویلیام برای برادرش خوشحال بود، اما «فقط می‌خواست مطمئن شود که هوس برادرش را کور نکرده است.»‌

یک سخنگوی زوج ساسکس گفت که این زوج در نوشتن کتاب همکاری و مشارکتی نداشتند، اما محتوای آن را انکار نمی‌کنند. 

یک سخنگوی آنان گفت:‌ «با دوک و دوشس ساسکس مصاحبه نشد و آنان در کتاب یافتن آزادی، مشارکتی نداشتند. »

او گفت: «این کتاب بر اساس تجارب شخصی نویسندگان به عنوان اعضای گروه رسانه‌ای خانواده سلطنتی و گزارش‌دهی مستقل آنان است.»‌

 

گزارش‌های بیشتر از انجمن رسانه‌ای 

© The Independent

بیشتر از زندگی