پیش‌بینی نگران‌کننده از آینده ویروس کرونا در آمریکا

ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ در ایالات متحده خواهد بود

گورستان گرین وود بروکلین نیویورک محل دفن صدها قربانی ویروس کرونا-Spencer Platt/Getty Images/AFP

کارشناسان آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (سی دی سی CDC) پیش بینی کرده‌اند که احتمالا ویروس کرونا یکی از عوامل اصلی مرگ در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده خواهد بود.

با آن که کارشناسان تا زمانی که اطلاعات مستندی از یک سال کامل را در پایان تقویم سالانه در اختیار نداشته باشند، نمی‌توانند دلایل اصلی مرگ را رتبه‌بندی رسمی کنند، اما متخصصان آمار در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها به سی ان ان گفته‌اند که انتظار دارند کووید-۱۹ در نهایت جزو ۱۰ عامل اصلی مرگ در این کشور باشد.

متخصان آمار مرگ و میر در سی دی سی روز پنجشنبه به این رسانه گفتند: «بر اساس مرگ‌هایی که تا کنون به دلیل کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ رخ داده است، می‌دانیم که این بیماری جزو ۱۰ عامل اصلی مرگ خواهد بود. اما تا قبل از سال آینده، دقیقا نمی‌دانیم که در چه رتبه‌ای قرار خواهد گرفت.

بیماری‌های قلبی و سرطان دو عامل اصلی مرگ در آمریکا به شمار می‌روند (بیش از نیمی از مرگ‌های هرساله در ایالت متحده را شامل می‌شوند) و انتظار نمی‌رود که تغییری درآن حاصل شود.

در سال ۲۰۱۸، یعنی آخرین سالی که داده‌های نهایی آن در دسترس است، سه عامل اصلی مرگ در سراسر کشور، بیماری‌های قلبی، سرطان و جراحات غیرعمدی بوده‌اند.

طبق همین آمار، ۶۶۵ هزار و۳۸۱ نفر از بیماری قلبی، ۵۹۹ هزار و ۲۴۷ نفر از سرطان، و ۱۶۷هزار و ۱۲۷ نفر از جراحات غیرعمدی در سال ۲۰۱۸ جان خود را ازدست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سایر علل بالای مرگ در این فهرست، سکته مغزی، بیماری آلزایمر،‌ دیابت، آنفولانزا، ذات‌الریه و خودکشی است.

داده‌های نهایی بر اساس گواهی‌های فوت در تقویم سالانه است.

آمار تلفات ملی از بیماری ویروس کرونای جدید در ماه مه از ۱۰۰هزار نفر فراتر رفت و تحلیلگران مرکزسنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن (IHME) در اوایل ژوئن پیشبینی کردند که این ویروس می‌تواند تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، مرگ ۲۰۰ هزار آمریکایی را رقم بزند.

این تحلیلگران هشدار داده‌اند که به دلیل افزایش انتقال ویروس، حدود ۸۰ هزار آمریکایی دیگر احتمالا طی چهار ماه آینده جان خود را از دست خواهند داد.

این کشور در هفته‌های اخیر سرحد شدیدی از بیماری را به خود دیده است و گزارش می‌شود که تعداد مبتلایان در آمریکا طی چند ماه گذشته دو برابر شده است و گمان می‌رود که تعداد مبتلایان تأیید شده در سراسر کشور، به بیش از چهار میلیون نفر برسد.

از روز چهارشنبه در سراسر آمریکا حدود ۶۰ هزار مبتلا به کوید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند که نزدیک به تعداد بیماران در اوج همه‌گیری ماه آوریل است.

طبق گزارش‌های دانشگاه جان هاپکینز، بیش از ۴ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در ایالات متحده تا روز جمعه تأیید شده است و بیش از ۱۴۰ هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری تنفسی جدید جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان