کیم کارداشیان بیانیه‌ای درباره سلامت روانی کانیه وست منتشر کرد

«زندگی با اختلال دوقطبی، رویاها و ایده‌های خلاقانه او را از بین نبرده یا بی‌ارزش نکرده است»

کیم کارداشیان و کانیه وست -  Jason Kempin / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

در پی مجموعه پست‌های نگران کننده‌ای راجع به خواننده رپ، کانیه وست، در شبکه‌های اجتماعی، کیم کارداشیان سکوت خود را درباره سلامت روحی همسرش شکست.

وست که می‌گوید برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد شده است، اخیرا تعدادی توییت نگران کننده نوشت و سپس پاک کرد، از جمله یکی از آنها که در آن ادعا کرد کارداشیان با یک دکتر تماس گرفته است تا بیاید و«او را حبس کند.» او سپس اظهار داشت که از همسرش که وست او را «حامی برتری نژادی سفید‌پوستان» خواند، جدا می‌شود.

این هنرمند جنجالی به‌تازگی در یک کارزار انتخاباتی در کارولینای جنوبی شرکت کرد و در آن شماری از نظرات عجیب و غریب و یک سخنرانی توام با گریه و ناله ضد سقط جنین ارائه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارداشیان روز چهارشنبه ۲۲ ژوئیه با انتشار یادداشتی در «استوری» اینستاگرامش، نوشت:«همان طور که بسیاری از شما می‌دانید، کانیه به اختلال دوقطبی مبتلاست. کسانی که این بیماری را دارند یا عزیزشان به آن مبتلاست، خوب می‌دانند که درک این بیماری، فوق‌العاده پیچیده و رنج‌آور است.»

او افزود که هرگز راجع به چگونگی تأثیر آن بیماری بر خانواده‌اش علنی وعمومیسخن نگفته است، و اظهار داشت:«من در قبال فرزندانم و همچنین حق حریم خصوصی کانیه وقتی پای سلامتش در میان است، بسیار حمایتگرم.»

او در ادامه نوشت:«اما حس می‌کنم که امروز به دلیل حس حقارت و تصورات غلط درمورد سلامت روان،  باید درباره آن اظهار نظر کنم.»

کارداشیان سپس توضیح داد: «کسانی که بیماری روحی را درک می‌کنند، می‌دانند که خانواده قدرتی ندارد، مگر آن که فرد بیمار نابالغ باشد» و افزود:«فارغ از این که خانواده و دوستان چقدر سخت در تلاش باشند، فرد بیمار باید خودش درگیر روند کمک گرفتن شود.»

او افزود:«وست بااستعداد و پیچیده است»، و نیز گفت:«جملات وی گاهی با قصد و نیتش همخوانی ندارد.»

او نوشت:«زندگی با اختلال دوقطبی، رویاها و ایده‌های خلاقانه او را از بین نبرده یا بی‌ارزش نکرده است.»

کارداشیان در پایان اآن یادداشت از رسانه‌ها و جامعه تقاضای «شفقت و همدردی» کرد.

وست قبلا از ماجرای اخیر بیماری روحی‌اش حرف زده است و در سال ۲۰۱۸ تأیید کرده بود که به اختلال دوقطبی مبتلا است. او این حالت را در یکی از ترانه‌های آلبومش با نام «شمایان»(Ye) به «ابرقدرت» تشبیه می‌کند، و گفته است که این حالت ممکن است گاهی او را«بیش از حد پارانوئید» کند.

اگر چه هنوز مشخص نیست که کارزار انتخاباتی وست چقدر جدی است، اما او برای حضور در انتخابات ماه نوامبردر اوکلاهاما و النویز را ثبت نام کرده است. البته برخی حدس می‌زنند که این کارزار، حقه‌ای نمایشی برای تبلیغ آلبوم آینده‌اش «دوندا» (DONDA) باشد.

اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید و خودتان یا آشنایان شما در حال حاضر به کمک در زمینه سلامت روان نیاز دارد، با خط تلفن کمک‌رسانی «راهنمای ملی پیشگیری از خودکشی» به شماره ۲۷۳- ۸۰۰ - ۱(TALK۸۲۵۵) تماس بگیرید. این خط کمک‌رسانی رایگان و محرمانه است و هفت روز هفته ۲۴ ساعته در دسترس افراد است.

اگر در بریتانیا هستید وحس پریشانی یا انزوا تجربه می‌کنید یا می‌کوشید تا با آن کنار بیایید، گروه خیریه ساماریتانز از شما حمایت می‌کند. می‌توانید رایگان و با اطمینان خاطر از طریق شماره ۱۱۶ ۱۲۳(در بریتانیا یا ایرلند) با فردی صحبت کنید، یا به آدرس [email protected] ایمیل بزنید، یا برای مطلع شدن از نزدیک‌ترین شعبه به خودتان، به تارنمای Samaritans رجوع کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی