اتهام آزار جنسی به بازیکن سابق تیم بارسلونا

داوید ویا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ به آزار جنسی متهم شده است

داوید ویا قهرمان جام جهانی فوتبال - GABRIEL BOUYS / AFP

داوید ویا قهرمان جام جهانی متهم شده است که در دوران بازی در باشگاه فوتبال نیویورک مرتکب آزار جنسی شده است.

این فوتبالیست سابق ۳۸ ساله متهم شده که کارورز این باشگاه لیگ ام‌ال‌اس را دستمالی می‌کرده است به طوری که او به خاطر این آزار ناچار شده است کار خود را رها کند.

زنی به نام اسکایلر بی، هفته پیش در توییتر نوشت بابت این آزار جنسی شکایت هم کرده ولی رسیدگی نکردند چون روسای وی فکر می‌کردند چنین حرف‌هایی علیه مهاجم سابق تیم بارسلونا «خیلی مضحک» است.

« حضور در حوزه ورزش مرا به وحشت می‌اندازد. دارم شغلم را کلاً عوض می‌کنم چون گند زدند به رویاهایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

« وقتی شغل کارورزی را گرفتم فکر می‌کردم فرصتی در زندگیم پیش آمده است.»

« اما آن چه در تمام آن روزهای کوفتی نصیب من شد دست‌مالی‌های داوید ویا بود و روسای من هم فکر می‌کردند «حرف‌هایم خیلی مضحک» است. زنانی که آن قدر نترس هستند با صدای بلند بلاهایی را که بر سرشان می‌آید مطرح می‌کنند از نظر من قهرمان هستند. زمانی این جور فکر می‌کردم.»

« هنوز هم به نظرم خنده‌دار می‌آید که مدام به می‌گفتند نگاهی که به این شغل داری خیلی بد است انگار نه انگار که هر روز وقتی می‌رفتم آن جا دست‌مالیم می‌کردند یا دستم می‌انداختند یا دو دستی از پشت هلم می‌دادند. معلوم است که نگاه بدی پیدا می‌کردم.»

ایندیپندنت با دفتر مدیر برنامه‌های ویا و باشگاه فوتبال نیویورک‌سیتی تماس گرفته تا نظرشان را بپرسد. ویا عضو تیم ملی اسپانیا بود که با شکست تمامی حریفان جام جهانی ۲۰۱۰ و همچنین جام ملت‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را فتح کردند و یکی از گل‌زن‌ترین بازیکنان اروپا طی دوران بازی‌اش در باشگاه‌های والنسیا، بارسلونا و آتلتیکو مادرید بود.

ویا در سال ۲۰۱۴ پس از پیوستن تیم فوتبال نیویورک سیتی به لیگ ام‌ال‌اس با این تیم قرارداد امضا کرد و تا سال ۲۰۱۸ که از این تیم جدا شد کاپیتان این تیم بود. ویا پس از مدت کوتاهی بازی برای تیم ویسل کوبه در کشور ژاپن در سال ۲۰۱۹ از فوتبال خداحافظی کرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش