شمار جان‌باختگان کرونا از ۱۵هزار نفر گذشت

برای سومین ماه متوالی، آمار ابتلا و مرگ در اثر کووید۱۹ افزایش داشته است

بخش ویژه کرونا در بیمارستان امیرالمومنین اراک-ایسنا

آمار صعودی ابتلا و مرگ در اثر کرونا در دومین روز از ماه مرداد نیز ادامه یافت تا برای سومین ماه متوالی هیچ نشانه‌ای از کنترل این بیماری در ایران دیده نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب و مبتنی بر «آمار رسمی» از ابتدای همه‌گیری کرونا در روزهای پایانی بهمن‌ماه، ۱۵ هزار و ۷۴ ایرانی قربانی این ویروس کشنده شده‌اند.

دولت ایران با اعمال مقررات محدودکننده در اسفند و فروردین‌ماه توانسته بود شتاب رشد بیماری کرونا را تا حدود زیادی کاهش دهد و حتی در اردیبهشت‌ماه، تعداد مرگ روزانه را به حدود ۳۰ نفر رساند.

پس از لغو این محدودیت‌ها در هفته پایانی اردیبهشت و به‌ویژه با دستور علی خامنه‌ای برای بازگشایی اماکن مذهبی، موج دوم کرونا در ایران از میانه خردادماه ظهور کرد که اکنون و برای سومین ماه متوالی این موج ادامه دارد و نشانه‌ای از کنترل آن دیده نمی‌شود.

سیما سادات لاری امروز گفت که دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته بستری شده‌اند و ۳۶۶۷ نفر از بیمارانی که در روزهای اخیر کارشان به بیمارستان کشیده شده است در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وزارت بهداشت «وضعیت بحرانی» در مورد بیماران مبتلا به کووید۱۹ را به افرادی اطلاق می‌کند که در بخش آی‌سی‌یو بستری شده‌اند.

پیش‌تر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرده بود که چهار هزار تخت آی‌سی‌یو در کل کشور برای بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد. این به آن معنا است که هم‌اکنون  بیش از ۹۰ درصد تخت‌های آی‌سی‌یو اشغال شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دلیل توزیع نامتوازن این تخت‌ها به نظر می‌رسد هم‌اکنون در استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، بحران تخت‌های آی‌سی‌یو گسترده‌تر است.

وزارت بهداشت استان‌های قرمز کرونا را مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام اعلام کرده است.

استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر از