حذف کتابی از فهرست پرفروش‌ها که صدها نسخه‌اش را خودِ نویسنده خریده بود

نویسنده این کتاب اتهام «تقلب و به بازی گرفتن سیستم» را رد می‌کند

JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

کتاب جدید مارک داسون از فهرست ده کتاب پرفروش حذف شد، چون نویسنده اذعان کرد که خودش ۴۰۰ کپی از کتاب را خریده‌ است.

پس از آن که داسون در پادکست خود با نام «شوی ناشران شخصی» Self Publishing Show به این موضوع اشاره کرد که کپی‌های جلد سخت کتاب خود با عنوان «نظافتچی» را سفارش داده، نیلسن بوک‌اسکن، پایگاه پایش فروش کتاب، بررسی این موضوع را آغاز کرد.  

خرید شخصی کتاب که به گفته داسون ۳۶۰۰ پوند برایش هزینه داشته، موجب شد که کتابش در جدول فروش کتاب‌های داستانی جلد سخت از ردیف ۸ به ۱۳ برسد.

با وجود این، نویسنده این کتاب اتهام «تقلب و به بازی گرفتن سیستم» را رد می‌کند. او می‌گوید که با خوانندگانی که در خارج از کشور هستند تماس گرفته تا ببیند که آیا این رمان را به طور مستقیم خریداری می‌کنند یا خیر.

مارک داسون در توییتر نوشت: «اگر من قصد به بازی گرفتن سیستم را داشتم، ده هزار کپی می‌خریدم و در خانه نگه‌شان می‌داشتم و شماره یک می‌شدم (دیگر این که درباره این موضوع در یک پادکست محبوب هم حرف نمی‌زنم).»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پایگاه پایش فروش کتاب نیلسن در این باره به نشریه «بوک‌سلر» گفت که آن‌ها در ابتدا فکر می‌کردند که این فروش‌ها برای هماهنگی امضای مجازی کتاب‌ها صورت گرفته، اما برای هفته منتهی به چهارم ژوییه دوباره محاسبات را انجام داده‌اند. حال قرار است جدول تصحیح شده از سوی روزنامه ساندی تایمز که خود فهرست اولیه را منتشر کرده بود دوباره منتشر شود.  

نیلسن ادامه داد: «در شرایط کنونی، در حال جستجوی راه‌های جایگزین دسترسی به اطلاعات فروش هستیم. از این‌که در این مورد خاص در مورد تراکنش‌های فروش اشتباه کردیم عذرخواهی می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از کتاب