جسد قاضی منصوری به تهران منتقل شد

برادر قاضی منصوری: «زنده یا مرده بودن غلامرضا منصوری برای ما مبهم است»

 پزشکی قانونی ایران می‌گوید علت اصلی فوت پس از نتیجه آزمایشات اعلام خواهد شد-OCTAV GANEA / AFP

رییس سازمان پزشکی قانونی ایران می‌گوید: «جسد متهم منصوری ساعت ۵ و نیم صبح بامداد امروز به پزشکی قانونی تحویل و به محض تحویل آن، اقدامات لازم علمی و آزمایشگاهی شروع شده است».

قاضی منصوری متهم ردیف نهم پرونده فساد در قوه قضاییه جمهوری اسلامی بود که در کشور رومانی و در یک هتل به طرز مشکوکی کشته شد. 

عباس مسجدی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفته «به دستور مقام قضایی تیمی متشکل از متخصصان پزشکی قانونی بر بالین جسد در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران حاضر شدند و اقدامات اولیه در جهت شناسایی جسد و بررسی‌های تخصصی جهت تعیین علت فوت انجام شد».

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه اقدامات آزمایشگاهی، سم شناسی و دی‌ان‌ای در حضور مسئولان ذیربط صورت گرفته‌ است، کفته «نتیجه بررسی‌ها و نیز علت فوت پس از حصول نتایج آزمایشات به مقام قضایی اعلام خواهد شد».

پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی زیادی درباره چگونگی مرگ این قاضی متواری مطرح شده بود. از امکان خودکشی گرفته تا قتل به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران. 

از سوی دیگر برادر غلامرضا منصوری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا جسد برادرش به کشور بازگشته یا خیر گفته است:  «تاکنون چیزی به ما اعلام نکرده‌اند».

به گفته برادر قاضی منصوری  «پلیس بین‌الملل چند روز پیش تماسی با ما داشتند و قرار شد جلسه‌ای داشته باشیم تا همراه گروهی که از طرف پلیس بین‌الملل برای بررسی موضوع به رومانی می‌رود، ما نیز برویم اما تاکنون هیچ خبری نداریم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با بیان اینکه زنده بودن یا مرده بودن غلامرضا منصوری برای ما مبهم است، گفته است: «تاکنون نه تصویر، نه مدرک و نه دی‌ان‌ای در مورد مرگ برادرم به ما ارائه نکرده‌اند».

برادر غلامرضا منصوری تاکید کرده است که «آخرین تماس ما با برادرم ظهر روز حادثه بود و نگران امنیت خود بود و سفارت نیز او را پذیرش نکرد».

۳۰ خردادماه خبر پیدا شدن جسد بی‌جان غلامرضا منصوری، متهم پرونده اکبر طبری در بیرون از هتلی منتشر شد.

پنجم تیرماه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «ما در ارتباط با این حادثه مجدانه هم از طریق دوستان در وزارت امور خارجه پیگیر هستیم و هم از ناحیه پلیس بین الملل و اینترپل و هم مکاتبه‌ای که دادستان کل کشور با دادستان کل کشور رومانی انجام داده، پیگیر هستیم». 

اسماعیلی گفته بود که «ما مطالبه داریم که این حادثه، ابعاد و زوایای آن برای ما روشن شود که چگونه این حادثه برای یکی از شهروندان ما در کشور رومانی اتفاق افتاده است».

پلیس رومانی در تنهاترین گزارشی که از ماجرای کشته شدن قاضی منصوری منتشر کرد گفته بود که نشانه‌هایی از ضربات سخت بر تن قاضی منصوری دیده است. نکته‌ای که امکان درگیری قبل از حادثه بود. 

امروز هم‌چنین دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که «جسد قاضی غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم مرتبط با پرونده معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه به کشور منتقل شد».

بنا به اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران «جسد نامبرده پس از انجام تشریفات قانونی و انتقال از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور شد؛ که بلافاصله با دستور معاون دادستان تهران جهت تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل گردید».

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: «با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری می‌باشد ثانیاً بررسی ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط نموده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه ( کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویر برداری روئیت شد».

در این بیانیه آمده است که «در ادامه نمونه‌های سم شناسی و آسیب شناسی اخذ گردید و جهت احراز هویت علمی نمونه DNA  از جسد اخذ تا با حضور اولیاء دم تطبیق نمایی شود».

براساس این گزارش «علت اصلی فوت پس از نتیجه آزمایشات اعلام خواهد شد».

بیشتر از