دختر نوجوان افغان، دو شبه‌نظامی طالبان را کشت

این دو شبه‌نظامی طالبان پدر و مادر این دختر نوجوان را کشته‌بودند

مقام‌های محلی می‌گوید که پدر او رییس این روستای حامی دولت بود و از مطالباتی که طالبان برای دریافت مالیات داشتند، شکایت کرده است - Twitter

گفته می شود یک دختر جوان دو طالب افراطی را که پدر و مادرش را به قتل رسانده بودند، بضرب گلوله کشت. پس از این واقعه این دختر به‌همراه برادرش به جنگیدن با نیروهای طالبان ادامه داد تا کمک برسد.

هفته گذشته حدود ۴۰ جنگنده طالبان به روستای گریوه واقع در ولایت غور مرکزی افغانستان یورش بردند.

چندین مهاجم ساعت یک بعد از نیمه‌شب روز جمعه به خانواده «قمر گل» در خانه‌شان حمله کردند.

شبه‌نظامیان اسلام‌گرا، پدر و مادر خانم گل را به ضرب گلوله کشتند.

مقام‌های محلی می‌گوید که پدر او رییس این روستای حامی دولت بود و از مطالباتی که طالبان برای دریافت مالیات داشتند، شکایت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رییس پلیس منطقه به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که خانم گل، که ۱۴ تا ۱۶ سال سن دارد، پس از مشاهده مرگ والدینش، تفنگ AK-47 پدرش را برداشت و دو شبه‌نظامی را که والدینش را به قتل رسانده ‌بودند کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

پس از آن، او همراه برادر ۱۲ ساله‌اش، حبیب‌الله، به مبارزه یک‌ساعته با سایر جنگ‌جویان طالبان پرداخت. شبه‌نظامیان بیشتری از طالبان به این مبارزه پیوسته‌اند اما از سوی دیگر، مردم روستا و نیروهای دولتی به کمک آمده‌اند.

محمد عارف عابر، سخن‌گوی محلی دولت اظهار داشت که اکنون نیروهای امنیتی افغانستان، گل و برادر کوچک‌ترش را به مکانی امن منتقل کرده‌اند.

دولت مرکزی افغانستان در نشست کابینه، شجاعت این خواهر و برادر را ستود و رییس جمهور اشرف غنی از آن‌ها دعوت کرده که با او دیدار کنند.

تصویری از خانم گل، در حالی‌که یک اسلحه در دست دارد در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. بسیاری این نوجوان را قهرمان خواندند و برخی هم این واقعه را نمادی تلخ از آن‌چه طی دهه‌ها جنگ بر افغانستان گذشته می‌دانند.

از زمانی ‌که آمریکا و طالبان به یک معاهده صلح شکننده رسیده‌اند، شبه‌نظامیان حمله‌هایشان را به نیروهای امنیتی دولتی افزایش داده‌اند. براساس گزارشی که شورای امنیت ملی افغانستان منتشر کرد، در بازه زمانی ماه مارس تا مه، به طور متوسط حدود ۵۵ حمله در روز صورت گرفته ‌است.

گروه‌های اسلام‌گرا به طور مرتب غیرنظامیانی را که ظن طرفداری آن‌ها از حکومت می‌رود یا گمان می‌رود که مخبر دولت باشند، مورد حمله قرار می‌دهند.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که از تاریخ ۱۶ ژوئیه، تا یک ماه بعد از آن، سربازان طالبان ۱۲۹ غیرنظامی را در ۳۰ استان به قتل رسانده و ۲۹۱ نفر دیگر را مجروح کرده‌‌اند. زنان و کودکان هم در میان قربانیان‌اند.

© The Independent

بیشتر از