دکتر فاوچی نخستین توپ مراسم افتتاح بازی‌های قهرمانی بیس‌بال را پرتاب خواهد کرد

ترامپ تاکنون شروع فصل این بازی‌ها را افتتاح نکرده است

این که رئیس جمهور آمریکا نخستین توپ را در مراسم افتتاح بازی‌ها پرتاب کند سنتی است که به بیش از یک صد سال پیش برمی‌گردد -  Scott Taetsch/Getty Images/AFP

تیم قهرمانی بیس‌بال «واشینگتن نشنالز» تایید کرده که دکتر آنتونی فاوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا در مراسم سنتی آغاز بازی‌ها نخستین توپ را پرتاب خواهد کرد.

روز دوشنبه این تیم در بیانیه‌ای اعلام کرد دکتر فاوچی که در میان «هوادارن پروپا قرص نَتز» است دعوت تیم را برای پرتاب نخسنین توپ پذیرفته است. 

این بیانیه می‌گوید: «دکتر فاوچی قهرمان واقعی کشور ما در طول اپیدمی کووید-۱۹ و در طول مدت معرف کار برجسته‌اش بوده است. به همین دلیل شایسته است که با آغاز فصل بازی‌های ۲۰۲۰ و دفاع از جایگاه قهرمانی‌مان، از او تجلیل کنیم.»

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت به این نکته اشاره کردند که آقای فاوچی جای رییس‌جمهور ترامپ بازی را افتتاح خواهد کرد.

 ترامپ تاکنون فصل بازی‌ها را افتتاح نکرده است.

این که رئیس جمهور آمریکا نخستین توپ را در مراسم افتتاح بازی‌ها پرتاب کند سنتی است که به بیش از یک صد سال پیش برمی‌گردد.

آقای ترامپ پیش از رسیدن به مقام ریاست جمهوری چند بار نخستین توپ مراسم افتتاح بازی‌ها را پرتاب کرده است، اما نه به عنوان رییس جمهور!

شبکه ورزشی سی بی اس می‌گوید آخرین باری که یک رییس جمهور ایالات متحده توپ مراسم گشایش بازی‌ها را پرتاب کرد در سال ۲۰۱۰ توسط باراک أوباما در مراسم افتتاحیه «نشنالز پارک» بود. 

بیانیه از طرف واشینگتن نشنالز در مورد روز افتتاح بازی‌ها

گفته می‌شود آقای ترامپ «در حال گفت‌وگو» برای پرتاب نخستین توپ واشینگتن نشنالز در مراسم افتتاح بازی‌ها در سال ۲۰۱۷ بود اما «تداخل برنامه‌های» ریاست جمهوری موجب رد این دعوت شده بود.

روز افتتاح بازی‌های لیگ برتر بیس‌بال که به علت شیوع ویروس کرونا از ماه مارس به تعویق افتاده بود، برای پنج‌شنبه در نظر گرفته شده است. شبکه «ای اس پی ان» گزارش می‌دهد که قرار است رقابت‌ها که به تعداد شصت بازی محدود شده است در پارک‌های بیس‌بال بدون حضور تماشاچی برگزار شود.

قرار است بازی‌های روز پنج‌شنبه در ساعت ۷ بعدازظهر آغاز و از شبکه «ای اس پی ان» پخش شود.

© The Independent

بیشتر از ورزش