ژیزل بوندشن تولد چهل سالگی‌اش را با کاشت چهل هزار درخت جشن گرفت

او می‌خواست تولد ۴۰ سالگی‌اش را به «شکلی پرمعنا» خاطرنشان کند

ژیزل بوندشن در مت گالا ۲۰۱۹- ANGELA WEISS / AFP

ژیزل بوندشن با بازگشت به مادر طبیعت، نقطه عطف تولد خود را خاطرنشان کرد.

این مانکن برجسته که ۲۰ ژوئیه ۴۰ ساله می‌شود، آخر هفته اعلام کرد که به جای برگزاری مراسم یا مهمانی مجلل، امسال تصمیم گرفته ۴۰ هزار اصله نهال بکارد.

بوندشن مجموعه‌ای از عکس‌های خود و خانواده‌اش را در حال کاشت درخت در اینستاگرام به اشتراک گذاشت، خانواده‌اش که شامل همسرش تام بردی بازیکن لیگ فوتبال ملی (ان اف ال NFL) و فرزندانش بنجامین ۱۰ ساله و ویوین ۷ ساله‌اند.

این مادر در شرح عکس نوشت که می‌خواهد تولد ۴۰ سالگی‌اش را به «شکلی پرمعنا» خاطرنشان کند.

او نوشت: «همان طور که بعضی از شما می‌دانید تولد من بیستم ژوییه از راه می‌رسد و البته که هر تولدی هم نیست! نمی‌توانم باور کنم که دارم ۴۰ ساله می‌شوم.

حس می‌کنم که یک فصل کاملا تازه در زندگیم آغاز می‌شود و می‌خواهم آن را به شکل پرمعنایی جشن بگیرم، بنابراین تصمیم گرفتم ۴۰ هزار درخت بکارم.»

بوندشن ضمنا توضیح داد که «سال‌ها برای پروژه‌های مختلف درخت‌کاری کرده است» و باور دارد که این راه بهترین راهی است که او برای «بازگشت به مادر طبیعت» می‌شناسد.

این مانکن افزود که او در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که تولدش را با کاشتن درخت به همراه خانواده‌اش در جنگل‌های بارانی آمازون در برزیل جشن بگیرد، که البته این سفر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به اجبار لغو شد.

بوندشن گفت که خانواده و دوستانش را نیز برای کمک برای رسیدن به این هدف ۴۰ هزارتایی به میدان عمل آورده و تشویق کرده است.

او قبل از این که پیوندی را با دنبال‌کنندگانش به اشتراک بگذارد تا آن‌ها هم بتوانند برای کاشت درختان کمک مالی کنند، نوشت: «خب من یک فکر دیگر دارم! چطور است که راهی برای بقیه هم پیدا کنم تا در کاشت درخت به من کمک کنند؟

من اخیرا با خانواده و دوستانم حرف زده‌ام و آن‌ها هم می‌خواهند هدایای خود را به درخت تغییر بدهند. با این روش همه ما می‌توانیم چیز باارزشی را به سیاره‌مان هدیه بدهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوندشن مدت زمان طولانی است که حامی توسعه پایدار محیط زیست است و اخیرا خبر داده که چطور به فرزندانش نیز اهمیت چرخه و بازیافت به طبیعت را آموزش می دهد.

بوندشن گفت: «به عنوان یک خانواده، ما بطری‌های آب خود را داریم که قابل استفاده مجددند و فرزندانم می‌دانند که پلاستیک‌های یک بار مصرف واقعا به سیاره ما آسیب می‌زند.

من می‌بینم که آن‌ها با دوستان‌شان راجع به این موضوع حرف می‌زنند و بطری‌های آب خود را به هم نشان می‌دهند به این امید که شاید دوستان‌شان هم بهشان بپیوندند و از همین بطری‌ها استفاده کنند.»

او گفت که به فرزندانش سه کلمه را آموخته است: «کاهش مصرف، استفاده مجدد و بازیافت»

بوندشن گفت: «هر وقت که برای خرید مایحتاج منزل می‌رویم، کیف‌های خریدمان را همراه‌مان می‌بریم، از کشاورزان محلی خرید می‌کنیم و این طوری ضایعات مربوط به بسته‌بندی محصولات را کاهش می‌دهیم.

سعی خومان را می‌کنیم و البته زندگی کاملا سبز در راستای احیای طبیعت دشوار است، ‌اما به هر صورت خوب است. من همیشه به فرزندانم یادآوری می‌کنم که انتخاب ما برای شیوه زندگی بر سیاره زمین تأثیرگذار است و به همین دلیل همیشه باید برای بهترین انتخاب سعی کنیم. این موضوعی است که اهمیت دارد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی