امبر هرد: جانی دپ من را به مرگ تهدید کرده است

دپ همه اتهام‌های اعمال خشونت خانگی را رد می‌کند

امبر هرد همسر سابق جانی دپ-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

هرد ۳۴ ساله می‌گوید: «بعضی حوادث بسیار سخت‌اند. من ترسیده بودم که دپ من را بکشد و دپ هم کارهای خودش را گردن شخص سومی که از خودش ساخته بود (که از آن به هیولا یاد می‌کند) می‌انداخت.»

هرد در اظهاراتش جانی دپ را به آزارهای کلامی و رفتاری در قبال خودش متهم کرد؛ رفتارهایی نظیر جیغ کشیدن، فحش دادن، تهدید کردن، مشت زدن، سیلی زدن، لگد زدن، ضربه به سر و خفگی و هم‌چنین رفتارهای کنترل‌کننده و رعب‌آور.

او اظهار داشت: «بعضی از حوادث بسیار دشوارند و من ترسیده بودم که او من را بکشد چه عمدی و یا چه زمانی که اختیارش را از دست می‌داد و زیاده‌روی می‌کرد.»

هرد هم‌چنین مدعی شد: «دپ در وضعیت یک قربانی آماده به جنگ زندگی می‌کرد.» او می‌گوید که فکر می‌کرد می‌تواند «جانی را رو به راه کند».

هرد گفت: «فکر می‌کردم که او می‌تواند و می‌خواهد بهتر باشد و می‌خواستم آن را به هر قیمتی تا آخرش درست کنم.

بعد از آن ماجراهای خشونت‌بار اطرافیانش سعی کردند مرا قانع کنند که با او بمانم و برگردم و اغلب به من می‌گفتند که دپ بسیار نادم است و به خاطر من مواد را ترک می‌کند.

من فکر می‌کنم نه تنها به این دلیل ماندم که می‌خواستم او ترک کند و همه چیز تغییر کند بلکه احساس مسؤولیت هم می‌کردم، به من می‌گفتند تنها کسی هستم که می‌توانم به او کمک کنم و انگیزه باشم تا ترک کند.»

قرار است امبر هرد روز دوشنبه برای دفاع از ادعای خود درباره خشونت خانگی همسر سابقش جانی دپ و پرونده اتهام اوعلیه یک نشریه بریتانیایی، شواهدی ارائه دهد.

این بازیگر آمریکایی و مدل ۳۴ ساله با سه روز بازپرسی درباره ۱۴ فقره اتهام سوءرفتار که به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد در دادگاه عالی باهم مواجه خواهند شد.

هرد در طول دادرسی در دادگاه سلطنتی بود و زمانی که دپ ۵۷ ساله مدارک را طی پنج روز به دادگاه ارائه می کرد، در صحن عمومی دادگاه روند دادگاه را مشاهده می‌کرد.

دپ تمام موارد اتهامات خشونت خانگی را رد می‌کند در حالی که ناشر«د سان»در گروه روزنامه‌ها (ان جی ان NGN) با استناد به همین اتهامات از مقاله منتشر شده‌اش در تاریخ آوریل ۲۰۱۸ دفاع می‌کند، که در آن (مقاله) این ستاره هالیوود را «همسر آزار» خطاب کرد.

هرد، جانی دپ را متهم کرده و می‌گوید: «او بارها و در موقعیت‌های مختلف به من حمله کرده است و باعث جراحات جدی شده و در برخی موارد هم مرا به سمت ترس از جانم سوق داد.»

در بین این اتهامات این ادعا وجود دارد که دپ امبر هرد را در مارس ۲۰۱۵ در «شرایط حبس سه روزه» در استرالیا نگه داشته بود، زمانی که این بازیگر فیلم دزدان دریایی کارائیب نوک انگشت میانی خود را طی یک حادثه مشاجره از دست داد.

هرد مدعی است که دپ یک بطری شامپاین را به طرف او پرت کرده بود و وقتی که در شب تولد ۳۰ سالگی‌اش در ماه آوریل «مست و نشئه از مواد مخدر» دیر به خانه برگشت، او را کف اتاق هل داد و البته پیش از آن یادداشتی را با این مضمون گذاشته بود: «تولد لعنتی‌ات مبارک.»

دپ گفت که نسبت به خانم هرد رفتار خشونت‌آمیز نداشته است بلکه این خود هرد بود که با خشونت با وی رفتار می‌کرد. او همسر سابقش را به «پرونده‌سازی» و اتهامات دروغ برای «درست کردن بیمه نامه آتی» متهم کرد.

هرد با سوالات وکیل مدافع جانی دپ دیوید شربرون روبه‌رو خواهد شد که ادعا می‌کند هرد سر انگشت این بازیگر را با بطری ودکا بریده و اطلاعات دستیار شخصی قبلی خودش را در مورد تجاوز به عنف برای «استفاده شخصی خودش دزدیده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او احتمالا در مورد اتهام رابطه عاشقانه با بازیگر جیمز فرانکو و بنیان‌گزار تسلا، ایلان ماسک هم‌زمان با رابطه‌اش با جانی دپ هم مورد پرسش قرار خواهد گرفت، علاوه بر این ادعا می‌شود که او دو سگ تریر یورکشایر را به صورت غیر قانونی در آوریل ۲۰۱۵ به استرالیا «قاچاق» کرده است.

بخش‌هایی از شهادت هرد که به اتهامات خشونت جنسی برمی‌گردد به صورت خصوصی شنیده خواهد شد و رسانه‌ها و عموم از روند پیش‌رفت آن مطلع نخواهند شد.

دپ و هرد در سال ۲۰۱۱ و در فیلم «خاطرات عجیب و غریب» با هم آشنا شدند و سپس زندگی مشترک خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کردند و پس از آن نیز در فوریه ۲۰۱۵ در لس‌آنجلس ازدواج کردند.

بعد از جدایی این زوج در سال ۲۰۱۶ هرد حکم منع خشونت خانگی علیه جانی دپ را در لس‌آنجلس گرفت.

در این دادگاه که سومین هفته خود را آغاز می‌کند، جانی دپ علیه ان جی ان به دلیل انتشار مقاله‌ای شکایت می‌کند که عنوانش این بود: «پاتی از دست رفته: جی کی رولینگ چطور می‌تواند از نمایش جانی دپ همسرآزار در فیلم جدید جانوران شگفت‌انگیز حقیقتا خوشحال باشد؟»

ام جی ان از مقاله‌اش به عنوان یک حقیقت دفاع می‌کند و می‌گوید:« جانی دپ کنترل‌گر است و هم از لحاظ زبانی و هم فیزیکی به خانم هرد آزار رسانده است، به ویژه زمانی که مست و یا تحت تأثیر مصرف الکل و یا مواد بود.»

در همین حال دپ در دادرسی جداگانه‌ای در ایالات متحده از هرد به دلیل ستونی در روزنامه واشینگتن پست در دسامبر ۲۰۱۸ شکایت کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی