پلیس ژاپن مهمانی «هالووین» تبهکاران برای کودکان را لغو می‌کند

افراد متخلف با مجازات شش ماه حبس یا جریمه ۳۷۰۰ پوندی مواجه می‌شوند

از این مهمانی‌ها برای تعدیل تصویری که از این اوباش بی‌رحم وجود دارد و جذب کودکان به این سیستم ۹هزار نفری استفاده می‌شود-Toshifumi KITAMURA / AFP

پلیس ژاپن نگران تاثیر یکی از بزرگترین سازمان‌های تبهکار روی کودکان است. این گروه،  مشخصا به اخاذی، تجارت اسلحه، قاچاق موادمخدر، خشونت شدید و پورنوگرافی آنلاین می‌پردازد.

پلیس ژاپن می‌گوید که گروه تبهکار صدساله یاماگوچی-گومی، با اقدام در جهت برگزاری مهمانی‌های سالانه هالووین برای بچه‌ها، از حد خود بسیار فراتر رفته ‌است.

گروه تبهکار مرگبار یاکوزا از سال ۲۰۱۳ میزبان برنامه‌های سالانه عجیب و غریبی در نزدیکی مراکز خود در شهر کوبه ژاپن بوده‌ است. جوانانی که با لباس‌های مخصوص به این برنامه وارد می‌شوند، شیرینی، هدیه و پول دریافت می‌کنند.

اما اکنون پلیس نگران است و لایحه‌ای به مجلس استان هایگو ارایه کرده که اعضای گروه تبهکار یاماگوچی-گومی را از بذل ‌و‌بخشش هدایا به افراد زیر ۱۸ سال منع می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اقدام پس از آن انجام گرفت که مقام‌های شهر، نسبت به مهمانی‌های ماه اکتبر نگران شدند. از این مهمانی‌ها برای تعدیل تصویری که از این اوباش بی‌رحم وجود دارد و نیز جذب جوانان به این سیستم ۹ هزار نفری استفاده می‌شود.

به نوشته روزنامه آساهی شیمبون، در صورت تصویب این لایحه، کودکان نمی‌توانند به مقر‌های این گروه تبهکار بروند یا هیچ ارتباطی با آن‌ها برقرار کنند. افرادی که این قانون را نقض کنند، به شش ماه زندان یا جریمه ۵۰۰ هزار ینی (سه هزار و ۷۰۰ پوندی) محکوم می‌شوند.

این‌ در حالی ‌است که مراسم‌ مشابهی در سال گذشته و نیز در سال ۲۰۱۵، به دلیل (خطر برای) امنیت عمومی لغو شد. مقام‌های آموزش و پرورش محلی مایل نیستند به دانش‌آموزان هشدار دهند که در این مراسم شرکت نکنند. یکی از دلایل ملاحظات مدارس، دانش‌آموزانی هستند که والدین آن‌ها با این گروه تبهکار ارتباط دارند.

© The Independent

بیشتر از جهان