دلار ۲۵ هزار تومان و یورو ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان شد

بی‌تفاوتی دولت نسبت به افزایش لحظه‌به‌لحظه قیمت ارز و طلا

هر دلار آمریکا امروز به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد و اگر فروشنده‌ای در بازار وجود داشت، دلارش را به قیمت ۲۵هزار و ۱۰۰ تومان فروخت-برنا

بازار ارز در سایه عدم مداخله دولت و نهادهای مالی، روزهای ملتهبی را از سر می‌گذراند و نرخ ارز و طلا لحظه‌ای تغییر می‌کند.

امروز با بازگشایی بازارها در نخستین روز کاری هفته، روند افزایش نرخ ارز باز هم ادامه یافت و هر یورو در بازار تهران ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

هر دلار آمریکا نیز امروز به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد و اگر فروشنده‌ای در بازار وجود داشت، دلارش را به قیمت ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان فروخت.

این بالاترین قیمت ثبت‌شده ارز در تاریخ ایران است.

همچنین  قیمت هر گرم طلا  امروز به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید که نسبت به روز پنج‌شنبه، افزایش بیش از سه درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین هر سکه طرح امامی به رقم بی‌سابقه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و  ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

در حالی که برخی مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی مانند حسن روحانی و عبدالناصر همتی می‌گویند ذخایر ارز و طلای کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت در هفته‌های گذشته گفته بود که دولت از لحاظ ذخایر ارزی و وضعیت مالی برای تأمین معیشت مردم در بدترین وضعیت پس از انقلاب قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهار نظر درباره وضعیت ارز تنها به دولت محدود نمانده و علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر علی خامنه‌ای نیز در هفته‌های گذشته گفت بانک مرکزی در بهترین وضعیت از لحاظ ذخایر ارز و طلا قرار دارد، ولی بنا ندارد در بازار متلاطم ارز و طلا مداخله کند. او دلیل این عدم مداخله را اعلام نکرده است.

در دو ماه گذشته ارزش پول ملی ایران به نصف کاهش یافته است و هنوز برنامه‌ای برای کنترل این تلاطم در بازار اعلام نشده است.

حسن روحانی در روزهای گذشته گفته بود که روند افزایش نرخ ارز کوتاه‌مدت خواهد بود و به‌زودی و با بازگشت ارزهای ناشی از صادرات بازار آرام خواهد شد. به‌رغم این وحده حسن روحانی و درخواست او از رسانه‌ها برای امیدبخشی به بازار، قیمت ارز و طلا روی آرامش به خود ندیده است.

بیشتر از اقتصاد