روش‌های مراقبت از پوست در فصل تابستان

قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه‌های آسیب زننده آن موضوع قابل تأملی در تابستان است

در ماه‌های تابستان، می‌توانید تغییرات بسیار زیادی را در مراقبت زیبایی روزانه خود به وجود آورید- (Stock)

با از راه رسیدن تابستان و روزهای بسیار گرم و مرطوبی که پیش روی ماست، به نظر می‌رسد که باید در مراقب از پوست و آرایش روزانه خود تجدید نظر کنیم.

اما به جای آن که تنها رنگ تیره را جایگزین کرم پایه روشن‌تان کنید، لازم است به طور معمول در این فصل، با توجه به درجه حرارتی که باعث تعریق زیاد می‌شود، محصولات مورد استفاده خود را تغییر دهید.

برای آن که بدانیم در تابستان چه تغییراتی را (در صورت نیاز) باید اعمال کنیم، از دکتر ملانی پالم، جراح زیبایی و پزشک متخصص پوست و دارنده دانشنامه تخصصی، سوال کردیم و او شرح داد که همه چیز به واکنش‌های پوست‌تان بستگی دارد.

او به ما می‌گوید:«پوست ما به محیط اطراف‌مان واکنش نشان می‌دهد و در برابر آن مقاومت می‌کند. تغییر دما، رطوبت هوا و میزان اشعه ماورای بنفش که در طول تابستان در معرض آن قرار می‌گیریم، بر بستر پوست‌مان، در حوزه تولید غدد چربی یا تعریق، تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود بر میزان pH آن یا ریزبسترهای  پوست‌مان، تأثیرگذار است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر پالم توصیه می‌کند که پیش از تغییر روال همیشگی و روزانه، ابتدا به چگونگی واکنش‌های پوستی خود توجه کنید، چرا که شاید با محصولاتی که در طول سال مصرف می‌کنید، کاملا سازگار باشد.

طبق گفته‌های دکتر پالم، اگر پوست شما واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و با آکنه بیشتر یا افزایش خشکی پوست‌تان روبه‌رو شده‌اید، در این صورت نیاز دارید که روال همیشگی خود را تغییر دهید.

اولین تغییر پیشنهادی این است که از محصولات با فرمول ساخت سبک‌تر استفاده کنید که قابلیت انسداد و پوشانندگی کمتری دارند، تا امکان آب‌رسانی به پوست و تنفس آن فراهم شود.

مسدود کننده‌ها یا پوشاننده‌ها، گروهی از ترکیبات متشکل از موم، پتاسیم، سیلیکون و روغن‌های معدنی‌اند که در محصولات مراقبت از پوست به‌کار می‌روند تا یک لایه پوشاننده محافظتی را برای مسدود کردن آب‌رسانی پوست ایجاد کنند.اگرچه این ترکیبات احتمالا برای فصل زمستان مفیدند (مخصوصا وقتی پوست‌تان خشک است) اما در فصل تابستان اغلب می‌توانند برای پوست بسیار سنگین باشند.

دکتر پالم با اشاره به محصولاتی که با داشتن فرمول خاص، مانع از بستن منافذ پوست می‌شوند، پیشنهاد می‌دهد:«از پوشاننده یا مرطوب‌کننده قوی و نیز محصولات آرایشی که برچسب«غیرمسدود کننده منافذ»ندارند، اجتناب کنید. اگر پوست نرمال/مختلط/ یا حتی پوست چرب/ آکنه‌ساز دارید، این محصولات می‌توانند منبع تولید آکنه را در پوست ایجاد کنند.»

تعویض پودرهای آرایشی و کرم‌های پایه مایع و سنگین با کرم‌های ب ب (BB) سبک‌تر که ته‌رنگی هم در خود دارند، یک گزینه ممکن برای آرایش تابستانی با تنفس بیشتر پوست است.

طبق گفته‌های دکتر پالم، گرمای تابستان ممکن است در افرادی که پوست چرب دارند، هم باعث افزایش تولید غدد چربی و هم خود چربی شود، و در نتیجه می‌توان محصولات کنترل کننده چربی و مات‌کننده‌ (کاهش روغن و براقی پوست) را برگزید.

اگر نگران هستید که استفاده از محصولات مات‌کننده باعث ایجاد آکنه شود، گزینه دیگرتان کاغذ جذب‌کننده چربی پوست است که می‌تواند چربی اضافه‌ای را که در طول روز بر روی پوست جمع شده است، پاک کند.

قرار گرفتن بیشتر در معرض آفتاب و اشعه‌های آسیب زننده آن هم موضوع قابل تأملی در تابستان است، که دکتر پالم توصیه می‌کند هم یک محصول روشن‌کننده پوست و هم یک محصول آنتی اکسیدان به مواد مصرفی روزانه‌مان اضافه کنیم.

محصولات روشن‌کننده پوست مفیدند، زیرا می‌توانند ظاهر پوست کدر را با کاهش لکه‌های تیره، شاداب و سرزنده کنند. آنتی اکسیدان‌ها با محدود کردن تولید رادیکال‌های آزاد که با پیری در ارتباط است، از پوست محافظت می‌کنند، و به حفظ رطوبت پوست و کاهش التهاب نیز کمک می‌کنند.

لایه برداری هم نکته مهمی در ماه‌های گرم سال است که با ازبین بردن سلول‌های مرده و جایگزین کردن سلول‌های جوان‌تر، پوست را به بازسازی ترغیب می‌کند. طبق گفته‌های دکتر پالم، پاکسازی پوست با استفاده از یک دستگاه اولتراسونیک (اتوی صورت) می‌تواند به پیشرفت این روند کمک کند.

در ماه‌های تابستان، می‌توانید تغییرات بسیار زیادی را در مراقبت زیبایی روزانه خود به وجود آورید، اما دو اقدام بسیارمهم در روال همیشگی، یکی استفاده روزانه از ضدآفتاب (با توجه به مواردی که دکتر پالم قبلا در «مهمترین محصولات مراقبت پوست» گفته بود) و دیگری شستن روزانه صورت برای پاک کردن‌ آن از هرگونه آلودگی، گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی، بسیار ضروری است.

© The Independent

بیشتر از زندگی