راموس جام پیروزی را بدون حضور تماشاچیان در استادیوم بلند کرد

چگونه زین الدین زیدان بی همتا رئال را به پیروزی رساند

راموس جام پیروزی را بدون حضور تماشاچیان در استادیوم بلند کرد، اما زیدان را  بخاطر الهام بخشیدن برای این پیروزی که زمانی غیر محتمل بنظر می رسید ستود  - GABRIEL BOUYS / AFP

سرخیو راموس، کاپیتان و بازیکن تیم فوتبال رئال مادرید پس از هدایت لوس بلانکوس به ۳۴ امین پیروزیشان به جام لالیگا از زین الدین زیدان، مربی این تیم به عنوان شخصی «بی همتا» یاد کرده است. 

رئال این پیروزی را روز پنجشنبه پس از سه سال، دو بر یک از ویارئال در استادیوم آلفردو دی استفانو ربود، اما هنوز یک بازی دیگر در پیش رو دارد.

قهرمانان سابق و رقبای سرسخت، بارسلونا، دو بر یک علیه اوسانسونا در ورزشگاه نو کمپ با شکست رو به رو شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راموس جام پیروزی را بدون حضور تماشاچیان در استادیوم بلند کرد، اما زیدان را  بخاطر الهام بخشیدن برای این پیروزی که زمانی غیر محتمل بنظر می رسید ستود. لوس بلانکوس پس از قرنطینه در ده بازی پیروز شد. 

او به تلویزیون لالیگا گفت: «زیدان کلید اصلی (این پیروزی) بوده. او ناخدای این کشتی است . از همان ابتدای فصل ما را رهبری کرده است. او به ما اعتماد کرد و ما همیشه حمایت «زیزو» را إحساس کرده ایم.»

«او به ما اعتقاد داشت، ما هم همیشه به کارمان اعتقاد داشته ایم. امیدواریم ارزشش شناخته شود. او یک مربی بی همتاست.»

«فصل عجیبی بود، اما هدف ما از شروع بازی های لیگ مشخص بود: می خواستیم در همه بازی ها پیروز شویم. تردیدی نداشتیم و آن را در زمین نشان دادیم.»

«پیروزی در همه بازی ها دشوار است. نمی توانید همه رقابت ها را ببرید، هر رقیبی سخت است، اما این پاداش سختکوشی ماست و من از بابت پنجمین «کلین شیت امان» بسیار خوشحالم.»

دو گل کریم بنزما که مجموع گل های او را در این فصل به ۲۱ رسانده، نهایتا پیروزی را از آن رئال کرد، اما یک توپ سر توسط وینسنته ایبورا موجی بوجود آورد که دروازه بان تیبو کورتوا را مجبور به یک سیو مهم کرد.

این فوتبالیست بلژیکی هم مربی خود را غرق ستایش کرد.

او گفت: «زیدان بسیار مهم بوده است. او نقشه ای کشید که ما دنبال کردیم. همه به او اعتماد کردیم. او به ما اعتماد کرد. ما از همان ابتدای فصل هدف مشخصی را دنبال کردیم و به آن رسیدیم.»

خود زیدان نیز از پیروزی باشگاهش به وجد آمده و اذعان داشت که هدفی که در مارس سال گذشته در بازگشت به برنابئو گرفته بوده حتی بهتر از پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. 

زیدان گفت: «لیگ قهرمانان اروپا، لیگ قهرمانان اروپاست، اما لیگ اسپانیا مستلزم تلاش بسیاری است، ۳۸ بازی، و اگر در پایان این ۳۸ بازی پیشتر از سایرین امتیاز آورده باشید، عالی است.»

«امروز یکی از بهترین روزهای کار حرفه ای من است و بعد از همه اتفاقاتی که افتاده و سه ماه تعطیلی، این دستاورد بسیار عالی است.»

«من هم نقش خودم را بازی کردم. من به بازکنان تیم اعتقاد دارم و برایشان خوشحالم چون پیش از آن که فوتبالیست باشند، انسانند. آدم های خوبی هستند.»

«خیلی خوشحال و راضی هستم.»

پرس اسوسیشن در تدوین انی گزارش همکاری کرده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش