اخبار کوتاه از آمریکا؛ چهارماه قبل از انتخابات در دوران شیوع ویروس کرونا

علی رغم هک در تویتر؛ «رییس جمهور توییتر را ترک نمی‌کند»

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید - Drew Angerer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

 دونالد ترامپ کارکنان کمپین خود را همزمان با سقوط ارقام نظرسنجی‌ها در کمتر از چهار ماه باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری تغییر داده است، و مدیر کمپین خود، برد پارسکیل را با یک جمهوریخواه کارکشته به نام بیل استپین جایگزین کرده است. 

کمیته ملی جمهوریخواهان به اعضایش گفت که حضور در مجمع ماه اوت در جکسونویل، به علت شیوع ویروس کرونا بسیار محدود خواهد بود. بسیاری از رویدادها طی این دوره چهار روزه در فضای خارجی برگزار خواهد شد. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در فلوریدا با اعلام بیشترین موارد مرگ در روز، از زمان شروع همه‌گیری به این سو، ادامه یافته است.

دفتر دادستان منطقه ای نیویورک، در ارتباط با چالش تیم حقوقی دونالد ترامپ و دسترسی به بازگشت مالیات رییس‌جمهور،  به این تیم گفت «بچرخ تا بچرخیم.» 

همزمان به دنبال صدور فرمان اجرایی ترامپ و پایان دادن به وضعیت ویژه هنگ‌کنگ در قانون آمریکا، در واکنش به اعمال قانون امنیتی پکن بر این قلمرو،  چین ایالات متحده را به اتخاذ «منطق گانگستری» متهم کرد. 

.و ترامپ به زودی درباره «تغییر مقررات بانکی برای کمک به تمام آمریکایی‌ها» صحبت میکند

تحقیقات اف بی آی درباره هک گسترده توییتر و حمله به حساب‌های افراد سرشناس 

.سناتور جمهوریخواه، جک دورسی را به کار با کارشناسان فدرال و حفاظت از پیامهای خصوصی کاربران ترغیب می کند

بیل استپین، مدیر جدید کمپین ترامپ با صدور بیانیه‌ای درباره وضعیت رقابت گفت که برد پارسکیل کماکان حضور پررنگی درکمپین خواهد داشت، و «جو بایدن ابزاری نگون‌بخت در دستان چپ افراطی است» ، و این که نظرسنجی‌ها مانند سال ۲۰۱۶، اشتباهند.

آنتونی زارچر در توییتی نوشت:‌ 

مدیر جدید کمپین ترامپ بیانیه‌ای در باره وضعیت عالی کمپین منتشر کرده و می‌گوید که همه نظرسنجی ها اشتباهند. 

مسئول رسانه‌ای می‌گوید فرماندار مریلند با «بازبینی تاریخی» مرتبط است

خانم مک‌اننی در پاسخ به سوالی درباره مقاله لری هوگان، فرماندار جمهوریخواه در واشنگتن پست که در آن نوشته شده رییس جمهور فرماندارها را در دوران همه گیری به حال خود رها کرد، گفت، که با توجه به بیانیه‌های قبلی هوگان، او درگیر بازبینی تاریخی است. 

ارون روكار در توییتی نوشت: 

کایلی مک‌اننی:‌ لری هوگان درباره ترامپ سخنان قشنگی گفته است، بنابراین هرگونه انتقادی که بکند، بی اعتبار است. 

ویل استیکن در توییتی نوشت:‌

مسئول رسانه ای کاخ سفید ادعا میکند که علم نباید در مسیر بازکردن مدارس در دوران همه گیری فعلی قرار گیرد. «باز و پر. کودکان باید بتوانند هر روز به مدرسه بروند.» 

در پاسخ به سوالی درباره این که آیا رییس جمهور پرونده بریونا تایلور را دنبال میکند یا نه، خانم مک‌اننی گفت که مایل نیست روی یک موضوع خاص تاکید کند و سوال را به وزارت دادگستری ارجاع داد. هرچند او به پرونده جورج فلوید و قتل‌های شیکاگو اشاره کرد.

   گریز مسئول رسانه‌ای کاخ سفید درباره قتل توسط پلیس‌ 

یامیچی السیندور در توییتی نوشت:‌

 ویجیا جیانگ:‌ رییس جمهور ترامپ چگونه به کشته شدن سیاه پوست ها توسط پلیس پاسخ میدهد، وقتی که نمیتواند تصریح کند که احتمال این که این افراد به این روش کشته شوند، سه برایر بیشتر است؟

مسئول رسانه‌ای:‌ رییس جمهور ترامپ وقتی که گفت سفیدپوست های بیشتری کشته می شوند، به یک «واقعیت»‌اشاره کرد. 

نکته:‌ او جواب سوال را مستقیم نداد. 

علی رغم هک ، رییس جمهور توییتر را ترک نمی‌کند

به گفته مسئول رسانه ای کاخ سفید، رییس جمهور دونالد ترامپ قصد ندارد استفاده از توییتر را متوقف کند و حساب کاربری او در دوران هک این رسانه اجتماعی، امن بود. کایلی مک‌اننی به خبرنگاران گفت:‌ «رییس جمهور در توییتر می ماند. حساب کاربری او امن بود و در دوران حملات هکری به خطر نیافتاد.» 

کلی اودانل در توییتی نوشت:‌ 

 مسئول رسانه ای کاخ سفید، در جواب به سوالی درباره هک توییتر گفت:‌ «رییس جمهور در توییتر می‌ماند.» او می‌گوید حساب کاربری رییس‌جمهور، امن بود.

نماینده ترامپ تغییرات عمده در خدمات پستی را اعلام کرد

رییس جدید خدمات پست ایالات متحده در اطلاعیه روز دوشنبه، برخی تغییرات عملیاتی عمده را اعلام کرده است، از جمله کندی تحویل پست در تلاش برای کاهش هزینه‌ها. 

ژنرال لوئیز دیجوی، از حامیان عمده مالی دونالد ترامپ، ماه گذشته پست آمریکا را تحویل گرفت و از آن زمان تغییرات «دشواری» را برای کمک به وضعیت مالی پست ایالات متحده، اعمال کرده است. 

تغییرات از جمله شامل تاخیر یک روزه یا بیشتر در تحویل مراسلات پستی، برای کاهش هزینه‌هاست. 

 ترامپ قوانین محیط زیستی را برای کمک به زیرساخت‌ها بازبینی می‌کند

رییس جمهور روز گذشته به آتلانتا پرواز کرد تا از بازبینی در یک قانون مهم محیط زیستی و حذف نوار سرخ در پروژه‌های زیرساختی خبر دهد. (منظور از نوار سرخ در اینجا برای من مبهم است- مترجم)

حذف سیاست محیط زیست ملی، که نیم قرن پیش توسط ریچار نیکسون فعال شد، یکی از عمیق ترین اقدامات دولت ترامپ در قانون زدایی است. رییس جمهور، که بحران محیط زیست را «فریب»‌می‌خواند در عمل به وعده خود در برچیدن ده ها قانون عمده حفاظت از محیط زیست و آب و هوا در دوران زمامداری‌اش خوب عمل کرده است. 

قانون سیاست محیط زیست، به فعالان محیط زیست و جوامع محل اجرای پروژه‌ها، امکان داد تا آنها را اغلب در نبردهای حقوقی به چالش بکشند. 

دادستانی منطقه ای نیویورک:‌ بچرخ تا بچرخیم 

دفتر دادستانی منطقه ای نیویورک صراحتا گفت که در مسئله مربوط به پرونده مالیاتی دونالد ترامپ، آماده مبارزه است. 

در جلسه دادگاه امروز که به شکل تلفنی برگزار شد، تیم حقوقی رییس جمهور، به دنبال به چالش کشیدن احضاریه هیات ژوری منهتن برای پرونده مالیات بود. 

کری دان، دستیار دادستان منطقه ای گفت:‌ «موضع دفتر ما این است: بچرخ تا بچرخیم.» 

دفتر دادستانی منطقه ای نیویورک خواستار دسترسی به پرونده هشت سال مالیات رییس جمهور، در چارچوب تحقیقات درباره حق السکوت به زنی است که ادعا کرده بود در گذشته با رییس جمهور روابط خارج از ازدواج داشته است. ادعایی که ترامپ رد میکند. 

تیم حقوقی آقای ترامپ گفت که احضاریه «به درستی تهیه نشده است»، بیش از حد گسترده است، و انگیزه آن آزار و اذیت رییس جمهور است. 

خانم دان این اقدام را یک تاکتیک به تاخیر انداختن حقوقی برای خصوصی نگه داشتن سوابق مالیاتی تا زمان پس از انتخابات تلقی میکند. 

او گفت:‌ «بیایید نگذاریم تاخیر این پرونده را بکشد. تاخیر در عدالت، انکار عدالت است.»‌

ویکتور مارینو، قاضی دادگاه منطقه‌ای به تیم حقوقی ترامپ تا ۲۷ ژوئیه فرصت داده تا رسما مدارک مالیاتی را تسلیم کنند. 

این هفته در یک نظر سنجی مشترک رویترز و شرکت ایپسوس، ۶۶ درصد بزرگسالان موافقت کردند که ترامپ باید پرونده مالیاتی سالهای گذشته خود را تسلیم کند، و ۶۸ درصد گفتند که مردم آمریکا حق دارند تا قبل از انتخابات سوم ماه نوامبر، پرونده مالیاتی نامزد ریاست جمهوری را ببینند.

هفده هفته و بیش از یک میلیون آمریکایی در جست‌وجوی حقوق بیکاری 

همزمان با افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در برخی از ایالات پرجمعیت آمریکا، بیش از یک میلیون آمریکایی در هفدهمین هفته متوالی خواستار دریافت حقوق بیکاری شدند. اخراج از کار در ایالتهایی چون فلوریدا، جورجیا، و کالیفرنیا تا ده ها هزار نفر افزایش یافت. 

امیدهای اوایل ماه مبنی بر این که کشور دوران سخت همه گیری را پشت سرگذاشته به لرزه درآمد و افرایش موارد ابتلا تهدیدی است به  ورود آنچه که بهبود کشور تلقی میشد، به یک شرایط دشوار. 

وزارت کار در روز پنجشنبه گفت که شمار از کار بیکار شدگان متقاضی حقوق بیکاری به همان میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هفته گذشته باقی ماند. این رقم حیرت انگیزی است، و با آن که کمتر از هفته قبل تر است، اما نشان میدهد که همزمان با جولان همه گیری در ایالات جنوبی، شرکت ها کماکان به تعدیل شغل ها ادامه میدهند. 

موارد ابتلا در ۴۰ ایالت رو به افزایش است و به گفته «بانک آمریکا» در ۲۲ ایالت تلاش ها برای بازگشایی اقتصاد یا متوقف شده و یا روند معکوس گرفته است.  

تقاضا برای کمک ، موازی با افزایش جغرافیایی عفونت پیش می‌رود. به گفته وزارت کار تقاضا در فلوریدا دو برابر شده و ۱۲۹ هزار مورد رسیده و در جورجیا تقریبا به اندازه یک سوم رشد کرده و به ۱۳۶ هزار افزایش یافته است. در کالیفرنیا با ۲۳ هزار مورد افزایش، تقریبا به ۲۸۸ هزار رسیدها ست. تقاضاها در آریزونا و کارولینای جنوبی نیز افزایش یافته است. 

متقاضیان کمک بیکاری در نیورجرزی و نیویورک کاهش یافته است. این رقم در کانون های داغ دیگر، مانند تگزاس نیز کاهش یافته است، ایالتی که امسال در بخش انرژی، صحنه از بین رفتن مشاغل فراوانی بود. 

( خبرگزاری اسوشیتدپرس)

فرماندار برایان کمپ شهرهای جورجیا را از دستور زدن ماسک به مردم در اماکن عمومی، منع کرد

فرماندار در عوض زدن داوطلبانه ماسک را ترغیب کرده است. 

وان جانسون، شهردار ساوانا گفت:‌ «این رسما رسمی است. فرماندار کمپ کوچکترین اهمیتی به ما نمیدهد. هر مرد و زنی خودش تصمیم میگیرد. علم را نادیده بگیرید و به بهترین نحوی که میتوانید زندگی کنید.» 

گزارش رکورد شمار موارد مرگ بر اثر کووید-۱۹ در فلوریدا

میامی هرالد گزارش کرد که وزارت بهداشت فلوریدا، امروز ۱۵۶ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را در این ایالت تایید کرده و شمار کلی را چهار هزار و ۶۷۷ اعلام کرده است. 

این بالاترین شمار مرگ اعلام شده توسط این وزارتخانه در یک روز است، اما به علت تاخیر در گزارش مرگ‌ومیرها، ممکن است همه موارد مرگ  مربوط به ۲۴ ساعت گذشته نباشند. 

۱۳ هزار و ۹۶۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است، این دومین رقم بالای ابتلای روزانه از زمان شروع همه‌گیری به این سو است. 

در مجموع ۳۱۵ هزار و ۷۷۵ مورد ابتلا تایید شده است. 

کمیته ملی جمهوریخواهان حضور در مجمع را محدود می کند

به نظر میرسد که رییس جمهور به آرزوی اولیه خود برای کنوانسیون بدون ماسک یا فاصله گذاری اجتماعی نمی رسد. کمیته ملی جمهوریخواهان، در تلاش برای مهار انتشار ویروس کرونا، حضور در اولین سه شب کنوانسیون خود در ماه آینده در جکسونویل را به ۲۵۰۰ هیات محدود کرده است. 

ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده دست در محل در دسترس خواهد بود و بسیاری از رویدادهای برنامه‌ریزی شده، از جمله سخنرانی دونالد ترامپ در شب چهارم، در فضای باز صورت خواهد گرفت. 

جو بایدن با فراخوان کمک مالی، درباره هک توییتر مزاح کرد

معاون سابق رییس جمهور، با استفاده از هک توییتر و درخواست بیت‌کوین، از رای دهندگان درخواست کرد تا به منظور «کمک به یک مرحله‌ای کردن ریاست جمهوری دونالد ترامپ» کمک مالی خود را اهدا کنند. 

بایدن در توییتی نوشت:‌ 

من بیت‌کوین ندارم، و هرگز از شما نخواهم خواست تا برایم بیت‌کوین بفرستید. اما اگر می‌خواهید کمک کنید که دونالد ترامپ رییس جمهور یک مرحله‌ای بماند، می‌توانید از این طریق کمک کنید:‌

 ایوانکا ترامپ با عکس با یک قوطی کنسرو گویا، اصول دولت را نقض کرد 

جان بنت نوشت:‌ یک سازمان دیدبان دولتی میگوید، ایوانکا ترامپ، دختر رییس جمهور و مشاور کاخ سفید، احتمالا با انتشار عکسی از خود با یک قوطی کنسرو لوبیای برند گویا، پس از اعلام حمایت مدیر این کارخانه از پدرش، اصول و مقررات فدرال را نقض کرده است. 

این عکس در شامگاه سه‌شنبه در صفحات توییتر و اینستاگرم خانم ترامپ منتشر شد، چند ساعت پس از آن که دونالد ترامپ باغچه رز کاخ سفید را به محل گردهمایی کمپین برای درهم کوبیدن جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، تبدیل کرد. 

 مقامات سابق کاخ سفید که در دولت‌های دیگر کار کرده اند، به سرعت توییت‌هایی را پست کردند که می گفت ایوانکا ترامپ قوانین اصولی را نقض کرده است. والتر شاب که در دوران ریاست جمهوری اوباما، دفتر مربوط به رعایت اصول را در کاخ سفید اداره می‌کرد، نظرات توییتری خود را در یک مقاله که صبح پنجشنبه در واشنگتن پست، منتشر شد، بسط داد. 

آقای شاب نوشت:‌ «پست های ایوانکا ترامپ نقض اصول قوه مجریه درباره منع کارمندان از سوءاستفاده از جایگاه رسمی خود برای تایید محصولات تجاری است. هر دوی تصاویر، به عنوان نمایش تصویری جنگ دولت ترامپ با اصول فدرال، بسیار شفاف هستند. آنها فریاد می‌زنند، قوانین شامل حال ما نمی‌شود، پیامی محوری از همان آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ.

 «آیا پنس نامزد ریاست جمهوری میشود یا ترامپ؟» آگهی مدافع ترامپ، رییس جمهور را فقط برای دو ثانیه نشان می‌دهد 

جیمز کرامپ می‌نویسد:  گروهی که مدیر کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، شریک بنیانگذارش است ، یک آگهی انتخاباتی جدید ر امنتشر کرده که رییس جمهور را تنها برای دو ثانیه نشان می‌دهد. 

عنوان این آگهی این است: بازگشت آمریکا به جهان. این آگهی توسط شرکت غیردولتی «سیاست‌های اول آمریکا» درروز چهارشنبه منتشر شد و مایک پنس، معاون ‌ ریاست جمهوری را در حال مذاکره درباره سیاست‌های دولت ترامپ درباره مسئله کار نشان می‌دهد. 

آقای پنس این سخنرانی را در رویدادی ایراد کرده بود که این سازمان در تور بازگشت آمریکای بزرگ برگزار کرد و پشت سرش تصویر او در دیدار با کارگران دیده میشود. او در این سخنان درباره جزئیات سیاست‌های دولت صحبت می‌کند. 

آقای ترامپ در این اگهی فقط یک بار و تنها دو ثانیه دیده می‌شود، در حالی که دارد توافق بروزشده تجاری را با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک امضا می‌کند. 

همچنین در یک جا آقای پنس اشاره کوتاهی به رییس جمهور آمریکا می‌کند و می‌گوید: «همه ما در چند ماه گذشته، دوران پرچالشی را پشت سرگذاشتیم. همه‌اش به دلیل کارهای شماست، به دلیل نقش رهبری رییس جمهور است که به سر کارهایمان بازمی‌گردیم. و به عبادتهایمان بازمی‌گردیم.» 

© The Independent