محدودیت‌ها از شنبه به تهران باز می‌گردد

آمار جان‌باختگان کرونا در ایران به مرز هشدار رسید

بازار تجریش تهران- ATTA KENARE  AFP

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: محدودیت‌های تهران از شنبه اجرا می‌شود.

طبق اعلام محسن فرهادی برگزاری مراسم‌ و همایش‌ها ممنوع است، کارکنان ادارات دولتی به یک‌سوم کاهش پیدا خواهند کرد و استخر‌های سرپوشیده با محدودیت فعالیت مواجه خواهند شد.

باشگاه‌های کشتی، کاراته و تکواندو تعطیل خواهند بود، از بین ورزش‌های تیمی و آن دسته که جنبه مسابقه‌ای دارند فقط لیگ فوتبال و به دلیل تعهداتش به فیفا برگزار خواهد شد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. انجام ورزش‌هایی مثل دو، ورزش همگانی در پارک‌ها با حفظ فاصله اجتماعی ممنوع نیست و مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازگشت محدودیت‌ها به‌صورت منطقه‌ای است و بنا بر گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران به‌صورت «شفاف» اعلام‌نشده است.

کرمی گفت: اعمال محدودیت‌ها شفاف نیست و اعمال محدودیت‌ها مطابق با مصوبه شفاف انجام نمی‌شود، در مصوبه ستاد نیز تعریف خاصی نشده است و تنها اعلام‌شده که محدودیت‌ها افزایش یابد.

وضع و لغو محدودیت‌ها و مشخص نبودن آن‌ها، صاحبان مشاغل و کارمندان را دچار سردرگمی کرده است. خسرو ابراهیمی، نائب رئیس اتاق اصناف تهران در واکنش به بازگشت محدودیت‌ها گفت: اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید هماهنگ‌تر انجام شود، قبلاً اعلام می‌شد یک شغلی تعطیل باشد و این دستور به‌صورت عام انجام می‌شد، اما امروز اعمال محدودیت‌ها در شهر‌ها و بخش‌ها به‌صورت مجزا می‌تواند اجرایی شود.

درحالی‌که ماه گذشته به نظر می‌آمد گسترش کرونا در ایران کنترل‌شده است، اما آمار مبتلایان و جان‌باختگان در روزهای گذشته دوباره به مرزهای هشدار رسیده است و مقامات بهداشتی نگران آن هستند که با توجه به فرسودگی کادر درمان براثر شرایط شش ماه گذشته، این بار با وضعیت بدتری نسبت به اوج بیماری در زمستان روبه‌رو باشیم.

هفته گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده بود که استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت «قرمز» و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل نیز در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

بیشتر از