گزارش دیلی‌میل از فیلم لو رفته هکرهای ایرانی

ویدیویی که تصادفی منتشر شده سرقت اطلاعات را به هکرهای تازه‌کار آموزش می‌دهد

محققان آی‌بی‌ام می‌گویند به پنج ساعت از این ویدیو دست یافتند که به طور مستقیم از روی صفحه‌های کامپیوتر هکرها فیلمبرداری شده است-عکس از ایلنا

در حالی که در هفته‌های اخیر موضوع حمله‌های سایبری در کانون توجه قرار دارد، دیلی‌میل از فیلم لو رفته هکرهای ایرانی گزارش داده که در آن اطلاعات مربوط به سرقت اطلاعات از ایمیل و کپی داده‌ها، به نمایش گذاشته شده است.

این نشریه بریتانیایی با اشاره به اینکه این فیلم به طور اتفاقی روی اینترنت بارگذاری شده می‌نویسد، تیم امنیتی اکس-فورس IBM به این فیلم دست‌یافته است. ویدیویی که به نظر می‌رسد برخی هکرهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در حال آموزش دیگر هکرها هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان آی‌بی‌ام می‌گویند به پنج ساعت از این ویدیو دست یافتند که به طور مستقیم از روی صفحه‌های کامپیوتر هکرها فیلمبرداری شده است.

گفته می‌شود که این هکرها برای گروهی به نام ITG18 کار می‌کنند. برخی شرکت‌های امنیتی نیز این هکرها را به گروه APT35 یا «بچه‌گربه‌های ملوس»، مرتبط می‌دانند.

به گزارش دیلی‌میل، این گروه یکی از فعال‌ترین گروه هکرهای تحت حمایت دولت ایران است.

امیلی کروس که به عنوان محقق امنیتی در شرکت کنترل امنیت شبکه دراگوس فعالیت می‌کند، لو رفتن این فیلم را به «رو شدن دست یک پوکر‌باز در دست آخر بازی» تشبیه کرده است.

ویدیوی لو رفته در بین ۴۰ گیگابایت داده‌ای کشف شده که هکرها احتمالا از حساب‌های هک شده به دست آورده‌اند. این حساب‌ها شامل پرسنل نظامی آمریکا و یونان است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که هکرها برای هک کردن حساب‌های پرسنل وزارت امور خارجه آمریکا تلاش کرده‌اند.

این فایل در ماه می به طور اتفاقی بارگذاری شده و آی‌بی‌ام نیز به در حالی که مشغول نظارت بر سرور بوده، آن را کشف کرده است.

به گزارش دیلی‌میل در این ویدیو نحوه آموزش هکرها برای هک کردن حساب‌های گوگل و یاهو نمایش داده می‌شود.

کارشناسان امنیت شبکه بر این باورند که این اطلاعات از نحوه کار هکرهای ایرانی اهمیت زیادی دارد. به گفته آنها هکرها کار خود را با مهارت انجام می‌دهند و اطلاعات حساب گوگل را در چهار دقیقه و اطلاعات حساب یاهو را در کمتر از سه دقیقه هک می‌کنند.