کاربران شبکه‌های اجتماعی ایوانکا ترامپ را دست‌ انداختند

کارزار تبلیغاتی جدید ترامپ برای بیکاران آمریکا با انتقاد مواجه شده است

ایوانکا ترامپ پس از انتشار آدرس الکترونیک وبسایت جدید دولت ترامپ FindSomethingNew.org ، در رسانه‌های اجتماعی مورد حمله قرار گرفت.

دختر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توییتر نوشت: «آمریکایی‌ها، با هر سن و سابقه‌ای، می‌توانند به FindSomethingNew.org مراجعه کنند تا فرصت‌های جدید شغلی و منابعی برای حمایت در روند شغل‌یابی را بیابند.»

ویدئوی تبلیغاتی هم به این پست توییتری ضمیمه شده بود. این ویدئو افرادی را نشان می‌داد که ادعا می‌کردند بعد از اخراج شدن، کار جدید پیدا کرده‌اند.

دختر بزرگ دونالد ترامپ این کارزار جدید با نام «چیز جدیدی پیدا کن» را راهی خواند که «راه‌های سنتی گذراندن دو تا چهار سال کالج» به عنوان «تنها راه مهارت‌آموزی»‌را به چالش می‌کشد.

ایوانکا ترامپ گفت: «البته ما باید آموزش در کالج را ترویج و تجلیل کنیم. ما بهترین کالج‌های دنیا را داریم، اما نباید به دانشجویان و کارکنان بگوییم که این تنها راه ممکن است.»

جیمسون فوستر، یک استراتژیست سیاسی دمکرات، باور کردن ادعاهای مطرح‌شده در این ویدئوی تبلیغاتی را دشوار دانست: «برای مثال، این‌طور فکر کنیم که شما استطاعت خرید گوشت و سبزیجات را ندارید. می‌توانید به‌سادگی به هشتگ #FindSomethingNew مراجعه کنید تا چیزی مثل کیک برای خوردن پیدا کنید.»

اشاره او به جمله «آن‌ها بروند کیک بخورند» بود که به ماری آنتوانت، آخرین ملکه فرانسه قبل از انقلاب فرانسه نسبت داده می‌شود. این جمله نمادی از این واقعیت است که طبقه حاکم درکی از مشکلات مردم عادی ندارند یا به آن اهمیتی نمی‌دهند.

طنز ماجرا اینجاست که خانم ترامپ این وب‌سایت جدید را در روز باستیل (جشن‌های روز ملی فرانسه) رونمایی کرد. این جشن، سالروز یورش انقلابیون به قلعه و زندان باستیل است که در نهایت به گردن زدن ماری آنتوانت منجر شد.

خانم ترامپ که از دانشکده تجارت وارتون در پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شده، آغازگر بسیاری از نوآوری‌ها در کاخ سفید بوده است. او ابتکارعمل‌هایی در حوزه‌های مختلف، از سلامت زنان گرفته، تا قاچاق انسان را آغاز کرده، درحالی‌که هیچ تجربه‌ای در حوزه‌های سیاست، سیاست‌گذاری و سلامت عمومی ندارد.

ایوانکا ترامپ قبلاً طراح مد، نویسنده و مسئول اجرایی کسب‌وکار خانوادگی هتل‌های ترامپ بود.

کارزار «چیز جدیدی پیدا کن» تلاش دارد برای آمریکایی‌هایی که از کار اخراج شده‌اند کار پیدا کند، حتی اگر به معنی آن باشد که از حوزه‌ای که در آن آموزش دیده‌اند، تجربه دارند و برایش هزینه کرده‌اند، به حوزه کاری دیگر بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی در دوران قرنطینه کرونا، از ماه مارس تا آوریل شغل خود را از دست دادند. این‌درحالی‌است که برخی نشانه‌های بهبود اقتصادی در آمریکا قابل مشاهده است. در ماه ژوئن، ۴.۸ میلیون شغل افزوده شد – نبود فرصت، تنها یکی از فاکتورهایی است که مردم را از مشارکت اقتصادی بازمی‌دارد.

ویروس کرونا به‌شدت در آمریکا شایع شده است، به‌طوری‌که تنها دو ایالت تگزاس و فلوریدا ۱۸ درصد موارد ابتلا به این ویروس در دنیا را ثبت کرده‌اند.

کارکنان بخش‌های مختلف، از پیش‌خدمت‌هایی که در رستوران کار می‌کردند تا معلمان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از بازگشت به کار هراس دارند.

© The Independent

بیشتر از جهان